Seiko zo laten?

Ik heb deze leuke Lm seiko 5606 8031, de vraag is of het mogelijk is om de kleine krasjes op de kast weg te werken? of zal ik ze zo laten en alleen een nieuw glas erin? het is voor de verkoop en ik heb hier al vaak gelezen dat seiko liefhebbers er liever zelf aan werken.
Leuk detail de band achteraan heeft een soort uitschuif stukje dat ook veert en de band netjes passend maakt aan de pols.
graag jullie advies
alvast bedankt
ps mijn foto is wat gelig door het kunstlicht, de andere foto is geleend en zo zou ze er in goede staat er uit zien.

Die krasjes zijn wel mooi te krijgen met voldoende geduld. Het is goed te doen met de bekende polijstmiddelen (nu heb ik wel met name over de gepolijste delen, mat is weer een ander soort klusje). Zeker als je het glas toch gaat vervangen, hoef je daar niet voorzichtig mee te zijn. Maaaar, er gaat wel een hoop werk in zitten.
Mocht je professionele polijstapparatuur in huis hebben, dan is het natuurlijk een stuk makkelijker. Uitbesteden zal je een aardig bedragje kosten denk ik.

Wat het met de waarde doet? Dat laat ik liever aan de Seiko experts over.

bedankt voor je antwoord paradigm

Als je het glas gaat vervangen dan moet je ook wat met de kast doen want anders klopt het geheel niet. Maar dat is natuurlijk mijn mening:)

Het is wel een mooi klokkie.

Gr,
Peter

Ik heb vorige week een Mako XL gekocht bij www.seriouswatches.eu en in de doos zat (als gratis bijlage) een zakje Cape Cod doekjes. Niet goed wetende wat ik daar nu mee aan moest heb ik het zakje weggelegd en niets mee gedaan.

Tot ik me weer eens ergerde aan de (eerste) draagsporen op mijn Spring Drive en de (enorme) beschadigingen op mijn Premier Kinetic.

In minder dan 1 minuut poetsen had ik de draagsporen volkomen onzichtbaar gemaakt op mijn SD. Vervolgens de PK aangepakt (dat kostte wel 10 minuten) en die ziet er nu ook weer geweldig uit.

Diepe krassen krijg je er niet echt uit maar ze worden wel minder goed zichtbaar. Als de kast echt fors beschadigd is zul je toch professionele hulp moeten inroepen.

Dat glas zou ik vervangen :slight_smile:

Doet de quickset van de dag/datum het nog ? Dat is bij dit caliber een zwak punt. Die onderdelen zijn ook niet meer te krijgen. Als dat werkt heeft het uurwerk zeker waarde als donor voor een liefhebber van vintage seiko. Dit is echt een mooi caliber, mooi plat en ook handwind mogelijkheid.

ik ben niet zo bekend met de vintage klokjes, maar het is misschien een kostenplaatjes. haal je er zoveel meer uit na een opknapbeurt?

de seiko liefhebbers zien ook wel als je snel met een cape cod doekje de krasjes weggedept hebt zonder het eerst netjes in etappes te vlakken.

voor de verkoop opknappen, uit die moeite valt weinig winst te halen schat ik zo. aziaten doen dat wel, maar die doen het voor een paar dollar per uur. en dan servicen ze de binnenkant tegelijk mee.

maar toch, misschien trekt het net die ene koper over de streep, dus je kunt er geluk mee hebben.

Wat voor Aziaten zijn dat dan ?