zojuist kwam ik bij het lezen van enkele forumdiscussies tot de conclusie dat je hier alleen mee mag doen als je een seiko hebt.
Welnu, ik ben geen verzamelaar van Seiko, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen bezit.
Op de volgende foto’s ziet u de seiko’s die in mijn bezit zijn en lopen.
Uiteraard heb ik ook nog wel wat uurwerken en onderdelen.
De conclusie dat je slechts mee mag doen als je Seiko in huis hebt, lijkt me wat voorbarig. Feit is in ieder geval dat Seiko een tamelijk populair merk is om allerlei redenen. En… dat er zoiets bestaat als een Seiko-virus. En zo te zien ben jij daar ook mee besmet! :D(tu)
Welkom hier en doe vooral lekker met ons mee!
De conclusie dat je slechts mee mag doen als je
Seiko in huis hebt, lijkt me wat voorbarig. Feit
is in ieder geval dat Seiko een tamelijk populair
merk is om allerlei redenen. En… dat er zoiets
bestaat als een Seiko-virus. En zo te zien ben
jij daar ook mee besmet! :D(tu)
Welkom hier en doe vooral lekker met ons mee!
Wat ik leuk vind aan je verzameling Seiko’s is dat jouw voorkeur uitgaat naar de eenvoudige en sobere modellen (lees klassieke dials en uurwerkjes), tenminste dat is mijn inschatting.
Wat je vaak ziet is dat iemand overwegend chrono modellen of duiker modellen heeft met een enkel sober model.
Dank voor het kijkje in jouw Seiko kistje (tu)
Dreski, vind ik een mooi horloge! dat hij nos is, ik zou écht zeggen dat ie zo uit de fabriek zou kunnen rollen.
Seiko is erg leuk, maar citizen vind ik ook mooi. Beetje ondergewaareerd. (zoals mijn citizen christron CQ hihi) Maarrr, citizen is aan het opleven? of lijkt dat maar zo.
Ik zag dat een forumlid seikos verkoopt om aan citizens te gaan beginnen. Nieuwe trend?
Zelf zou ik het ook graag doen. (alleen de fondsen zijn er niet).
Zijn er meer mensen met deze plannen? Zoja, zijn citzens net zo gemakkelijk te modden op te knappen etc etc etc.?
zijn citzens net zo gemakkelijk te modden op te knappen > etc etc etc.?
Het antwoord is volgens mij ‘nee’ omdat de vintage duikers (maar ook de apartere day/date en alarm/date uitvoeringen) behoorlijk zeldzaam zijn en er praktisch niet aan onderdelen te komen is.
Mooie collectie! Mag ik vragen wat het typenummer is van de kinetic op de eerste foto, onderste rij, tweede van rechts? Naar dat model ben ik al een tijdje op zoek maar weet het type niet.
@ Haakie; als het voor je vrouw is, denk eraan dat ze tegenwoordig veel grote horloges willen.
Mijn vrouw heft er ook zoeen, maar ik vind hem erg klein tegenwoordig.
De kast is ook niet meer zo heel erg mooi, komt koper doorheen, maar de wijzerplaat is zo mooi
Maar ik zou willen dat ik per ongeluk zo’n mooie verzameling zou opbouwen, van elk merk denk ik haast wel.