Seiko

Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

• het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • dit geen taxatieforum is;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!

Beste forumleden

Ik heb een horloge van Seiko gekocht bij een kringloopwinkel. Er staan een aantal serienummers in het klokje bandje en achterkant. Zou iemand mij hier wat meer info over kunnen geven?

1N01-1L78 R
1N01-5080
3056-BI

:weary:

1 like

Wat kreeg je toen je deze nummer n Googke in hebt gevoerd?

Achterop staat D0062 (als ik het goed lees). Dat is het serienummer en de eerste twee tekens zijn een datum aanduiding: D is december en 0 is een jaar die eindigt op een nul. Dan weet je nog niet het decennium. Ik gok 2000 maar dat is echt een gok. Ik kan online geen catalogus vinden van dat jaar (of ervoor of erna) om het met zekerheid te zeggen.

1N01 is het uurwerk dat hier in zit. Hier mee info daarover: https://www.horloge.nl/uurwerk/1N01/

Verder is het volgens mij niet een bijzonder of waardevol horloge. Dames horloges zijn sowieso minder in trek.

2 likes

Wat zijn de 4 karakters achter de 1N01-? Die kan ik niet goed lezen op de foto.
Met die info kan ik het denk ik wel opzoeken in de Seiko database voor onderdelen.

1N01-5060 op de achterkant
1N01- 1L78 in het horloge

Heb het net ingegeven, maar daar is helaas geen informatie over opgenomen in de database.
Als het horloge bekend is krijg je normaal gesproken te zien wanneer het geproduceerd is en welke onderdelen nog beschikbaar zijn. Misschien is dit horloge nooit in Nederland verkocht, hoewel dat volgens mij niet ook weer niet zou mogen uitmaken.

1N01 is het uurwerk
5060 is de kast van het horloge
1L78 is de wijzerplaat

Waarschijnlijk zijn er niet veel onderdelen te koop, omdat het uurwerk nog nieuw leverbaar is, kost ca 20 euro afhankelijk van, waar je het koopt.