Seiko5 doet tikkie terug?

ik heb een Seiko5 binnengekregen, 30jr oude automaat. die leek goed te lopen maar nu zie ik dat de secondenwijzer af en toe een tikkie terug doet!
letterlijk, neemt af en toe een huppeltje in de omgekeerde richting en dan looptie weer verder.

wat kan dat zijn, of hoe is dit op te lossen?
schoonmaakbeurt? tandwiel versleten? iets anders?

ik ben benieuwd naar jullie inschatting want dan weet ik welke feedback uit moet delen bij Ebay.

bedankt

Stony

Zit er regelmaat in, bv. gebeurt het altijd op dezelfde seconde binnen elke minuut?
Zoja, kan het een defect zijn. Anders is het waarschijnlijk een kwestie van eens een onderhoudsbeurt te laten doen.

Geen idee, vraag het eens aan robbie409 met een pb (als hij straks al niet reageert)

Ik zou er in elk geval de feedback niet om aanpassen. 4 sterren worden handelaren al op aangekeken door Ebay…

Waarschijnlijk een braam, of een vuiltje.
Schoonmaakbeurt geven en hij moet het wel weer doen. Die uurwerken zijn niet kapot te krijgen.

robbie409 Schreef:

Ik zou er in elk geval de feedback niet om
aanpassen. 4 sterren worden handelaren al op
aangekeken door Ebay…

tja, de handelaar mailde me dat ik 'm terug mocht sturen. verzendkosten ben ik dan kwijt.

kijk, ik heb de koop “aangedurfd” omdat hij 100% rating had. als hij dan zooi opstuurt die ik dan terug “mag” sturen ben ik in totaal 25EUR verzendkosten armer.

als ik dan niks aan de rating doe, gaat de volgende klant ook weer voor de bijl.
de rating moet slaan op het slagingspercentage, of de kans dat de koop een succes is of iets dergelijks. 100%, daar koop je vol vertrouwen. en niet dat je 100% van je veilinggeld terugkrijgt en naar de verzendkosten kunt fluiten.

redeneer ik te streng? ik dacht dat het zo zou moeten werken.

het karakter van deze thread verandert, ik post 'm opnieuw onder een meer passende titel