Seiko5 vs orient

Ik twijfel hard tussen een seiko 5 en een orient automatic. Beide zelfde stijl dus vandaar de vraag: welk van de 2?

1 like

De meeste orients zijn veeel te groot. Dus mijn stem zou gaan (zonder het model van te voren te weten) naar Seiko gaan. Maar het zou een stuk nuttiger zijn als je de modellen en foto’s poste.

2 likes

Orient biedt naar mijn mening nóg meer value for money dan Seiko 5 en ze zijn lang niet allemaal te groot. Een mooie automaat kun je tweedehands in nieuwstaat voor rond de 100 euro kopen. Voor ongeveer 100 euro erbij heb je zelfs een Orient Star, het luxemerk van Orient met een hogere afwerkingsgraad en een luxer uurwerk. Ik heb zelf een Orient Symphony 41 mm automaat, mocht je daarin interesse hebben mag je een PB sturen.

1 like

De deze twijfel is tussen

Zelf zou ik voor de Oriënt gaan. Over het algemeen vind ik de designs mooier en zijn ze gedetailleerder afgewerkt dan de Seiko 5.

2 likes

Kon je echt geen mooiere modellen vinden dan deze twee? :laughing: No offense, maar er moet toch iets aantrekkelijkers te vinden zijn?

N.a.v. post topicstarter verander ik hierbij mijn mening. Ga voor dat vijfje! Bovenstaande Oriënt lijkt van de kermis te komen.

3 likes

My thoughts exactly.

1 like

U mag altijd een voorstel doen :slight_smile: zoek een elegante simpele en niet te grote metalen horloge van een redelijk budget.

1 like

Heb maar snel een foto van het web genomen…

Wat is een redelijk budget?

Snkl41 bij monsterwatches. Evt met saffier.

3 likes

Ik zag deze gaan rond de 100€ dus vond dat niet veel geld ervoor.

Ik heb vaker gelezen en gemerkt dat bij Orient de rotor vaak nogal wat lawaai maakt… Tegenover de 5’jes die ik heb gehad en nog heb, is de Orient inderdaad luider. Mijn broertje heeft een Orient uit de duurdere klasse, en ook daar is het geluid van de rotor aanweziger dan bij mijn Seiko.

Verder beide prima merken als je het mij vraagt.

Maar dat is toch helemaal niet erg?

Ik vind het storend.

SNKL43 is mijn favoriete van de 5’jes.

6 likes

Ook al draagt een aap een gouden ring…

Zeker niet beledigend bedoeld, excuseer mijn lompheid! Wil je er alleen maar op wijzen dat er véél mooiere Oriënts te vinden zijn voor hetzelfde of ietsjes hoger bedrag.

Zeg maar welke orients dan :slight_smile:

Wat is er mis met die orient op de foto dat iedereen zegt dat er betere zijn?