Seikomatic 35 jewels

Beste forumleden ik heb onlangs deze super toffe en uniek Seiko te pakken gekregen en vroeg me af wat de waarde ongeveer is en uit welk jaar hij is (is mij verteld jaren 60 )
Nadelen aan mijne zijn :
Band is flink versleten dus moet opnieuw verguld worden
Geen orginele kroon
Glas heeft kleine krassen maar lijkt wel orgineel
Hierbij wat foto’s

5 likes

April 1967 als ik het serienummer goed kan zien.

Oke dat is al iets moet u een duidelijkere foto en waar staat het serienummer ?

Dat lange nummer op de achterkant :slight_smile: begint zo te zien met 7 (1967) en 4, (april)

Ja klopt

Hoe is de staat van de kast? Gezien de foto’s vrees ik dat de kast ook wel veel slijtage van de plating heeft. Een mooie 6218 weekdater kan wel 300 euro waard zijn. Maar als de kast veel slijtage heeft kan het zo nog maar 100 euro zijn.

Ik heb de jouwe voor 450,- euro op Marktplaats zien staan. Dat vond ik erg fors, maar de Seikomatic Weekdater is wel echt een rete gaaf horloge.
Misschien wel één van de gaafste vintage Seiko’s. Heb er zelf één in staal variant. Mocht er iets aan zijn kan ik je gebruiker Aad57 aanraden. Hij heeft de mijne recent helemaal van binnen opgeknapt…

De mijne (wel 26 jewels):

4 likes

Ik hoop niet dat TS dat betaald heeft :upside_down_face: Dat is zelfs voor een mooie stalen te duur imho.

Yep, dat is inderdaad te veel doekoe…

Nou denk wel iets meer als 100 euro ik heb zelf een soortgelijke gezien voor 1000

Ja klopt ze zien er super mooi en elegant uit en doet me echt denken aan een grand Seiko

Heb hem helemaal gratis in fact ik had een orginele omega seamaster 120 m Quartz gekregen van de lokale kringloop omdat hij niet goed liep en heb die uiteindelijk met de seikomatic geruild

Kast ziet er prima uit niet hele erge beschadigingen en dan is ook meer me vraag u zegt weekdater maar deze versie staat dat nog niet op en het is een 6218c

Ik denk wel dat de stalen varianten voor meer weg gaan. Qua slijtvastheid. Tenzij deze in nieuw staat is. Maar dan blijft het de slijtgevoelige vergulde versie.

Ja ik maak later wel foto’s van de zijkant het valt wel mee

En de randen van de onderkant. En natuurlijk is er iets met de kroon?

Ja die kroon ik was al opzoek naar een orgineel maar kon niet zo 123 wat vinden

En voor 100 euro aan verkoop waarde hou ik hem toch liever zelf

Dat ligt aan de staat. Dat is niet te zien op deze foto’s. Dit is een gouden met sleet recentelijk verkocht op ebay

Belangrijkste vraag is natuurlijk wat is dit horloge voor jou waard?

Persoonlijk hecht ik vrijwel nooit waarde aan wat ‘men’ (HorlogeForum,Ebay,Chrono,???) aan waarde toekent aan een klokje. Mij mooiste en emotioneel meest waardevolle horloges heb ik schijnbaar veelste duur gekocht. So what?!? Ik ben arm geboren en zal arm sterven.

Lekker dragen dat ding. Laat het de vleugels uitslaan en je zult er veel aanspraak mee hebben. Dat is veel meer waard dan 100,- of 450,- euro.,

1 like