Seikomatic 6216-9000 service of retourneren

@diashock ik zag vorige week een 6216-9000 (wel met andere wijzerplaat en de wijzerplaat in beter staat) gaan voor 400$. En dan komen ze vrijwel altijd uit Japan of af en toe de US waardoor je dan nog eens 25% extra moet dokken. Alsnog een stuk goedkoper dan hun chronometer broertjes in ieder geval :grin:

@Freakazoid Thanks! Veel horlogemakers beginnen sowieso niet graag aan Japanners, zijn toch net wat anders dan Zwitsers.

@Hieronimus Bedankt! Ik ben hier al zo lang naar opzoek geweest dat ik hem helemaal niet kwijt wil :wink:

2 likes

Ja, die heb ook ik voor de grap gevolgd om te kijken hoe hoog die zou eindigen. :relaxed:

Hallo Koekoek, Ik lees deze topic en denk dat ik ook wat inga op de meldingen. Als ik snel naar de plaatjes kijk dan lijkt het ook op een eta uurwerk. Ik kan me voorstellen dat je dat horloge graag wilt houden en ook dat het functioneert waarvoor het is bedoeld. Zelf vind ik het model prachtig, momenteel worden door de grootste horloge fabrikanten dit soort modellen weer aangeboden, tijdloos, functioneel en prachtige vormgeving. Welnu, het toeval wil dat ik een vrij grote Seiko onderdelen voorraad heb, per ongeluk aangekomen. Ik wil met alle plezier kijken wat er aan mankeert, vermoedelijk zal ik ook de juiste onderdelen nog wel in mijn bezit hebben. Stuur mij maar een PB bericht, zo heet dat geloof ik op dit forum, zodat wij dieper in kunnen gaan op het onderwerp en als ik denk dat ik het kan maken dan kunnen wij onze gegevens zoals adressen uitwisselen. Wat de kosten betreft, wel, ik zal wel graag een tegemoetkoming willen hebben voor de gemaakte kosten van de onderdelen. En als het gehele uurwerk nodig uit elkaar moet en schoongemaakt moet worden, ja dan komen daar ook wat kosten bij, maar daar is zeker goed uit te komen. Deze Seiko modellen worden schaars, de kwaliteit is prima en Seiko zal zeker langzaam een interessant verzamelobject worden. Die Japanners weten wel wat ze doen, overigens is het merk voortgekomen uit Seikosha en is al erg oud.

2 likes