Seikoritis, het vervolg

Een paar weken geleden liet ik mijn aankoop, de Seiko 6139-7100 zien en gaf toen al aan dat het waarschijnlijk niet de laatste vintage zou zijn. Ahum, hier is, eerder dan eigenlijk de bedoeling was, nummer twee :slight_smile: Op het “andere” forum deze 6139-6019 gezien en gekocht.

Nu zit ik echter met het volgende. De metalen band die er nu aan zit is (veel) te kort voor mijn pols. Gezien het grote aantal Seiko-liefhebbers die op dit forum rondlopen, durf ik volgende vraag wel aan jullie voor te leggen :wink: Wat past er het beste bij deze Seiko van 1970 (bandaanzet 18 Ă  19 mm). Graag jullie gedachten hierover en zo mogelijk met een voorbeeldfoto.

En dan nu de foto’s.

Leuk horloge, gefeliciteerd met deze aanwinst! Met de band kan ik je helaas niet helpen. Misschien heeft robbie409 een oplossing.

Groeten, Tom Vreeken.

Van harte met deze 2 Seiko alweer. Officieel heeft het virus nu toegeslagen? :smiley:

Misschien dat een leuke Jubilee band zou staan, of anders een blauwe haai of roggeband, weer 's wat anders. (tu)

Ik heb er even geen foto van (blijkbaar nooit gemaakt, schande!) maar ik heb een Seiko Bell-Matic uit die tijd met een plaat in ongeveer dezelfde kleur blauw (iets donkerder). Er zit glad bruin-rood lederen hirsch bandje aan en dat staat erg mooi.

Ik heb zelf een Seiko automatic uit 1971. De orginele band zit er nog aan.

Groeten,

Martin