Seiko's eerste kinetic

Beste mensen

Ik ben in het bezit van een Seiko Kinetic, model 6B70, cal. 5M23.
Het betreft hier de één van de eerste, zoniet de eerste Kinetic.
Dit horloge heb ik ergens in het begin van de jaren 90 in de Emiraten gekocht.
(Nog te jong om in het vintage gedeelte te zetten).
Vervolgens ben ik hem uit het oog verloren en is hij ergens in een la terechtgekomen, waar ik hem een paar maanden geleden weer terugvond. Even de Seiko Shuffle en hij liep weer als een zonnetje. Na 2 dagen dragen was de gangreserve 48 uur. De capacitator is niet gemodificeerd, dus alles origineel.
Hij heeft wat slijtschade aan de lugs en het bandje, en wat lichte krasjes op het glas. Wijzerplaat ziet er nog perfect uit.

Hoe dan ook, ik denk niet dat ik hem veel ga dragen, dus ik wil hem wel aan een liefhebber kwijt, die ik ook gevonden heb, echter er is totaal geen referentiekader te vinden op Internet of Ebay. Weet iemand wat een reele prijs zou zijn voor dit horloge ? Graag jullie mening.

Alvast bedankt en groeten

John uit De Rijp

Neem even contakt op met Ehwatch, die heeft ze ook verkocht of stel je vraag op het Seiko Citizen Forum.

Is dit de heren versie?
Ik heb nl destijds het damesmodel gekocht in Curacao.
Helaas is de kast er wat slechter aan toe

ja dit is indd de herenversie

pimobiel Schreef:

Is dit de heren versie?
Ik heb nl destijds het damesmodel gekocht in
Curacao.
Helaas is de kast er wat slechter aan toe

Leuk zeg, zo een klassieker! Ik kan me de promotiemateriaal ook nog herinneren. Was toen helemaal high-tech. Andere merken (Omega, Tissot, Citizen, etc.) deden er ook gauw aan mee. Volgens mij verkoopt alleen de Seiko groep ze nog.

De mijne heeft 't helaas begeven, niet de condensator, maar 't uurwerk. Is op de 1 of andere manier helemaal vastgelopen. :frowning: