Seiko's NE88 een goed alternatief voor de Valjoux 7750

Is de Seiko’s NE88 een goed alternatief voor de Valjoux 7750?!

Als je de onderstaande link leest geeft dat er een duidelijk antwoord op

Genesis

Wat, geen spoilers?

1 like

Mag dit niet zo?

Genesis

Samenvatting van het artikel uit juni 2014…: Kanshebber met zeker pluspunten tov de 7750, langdradig en gedateerd stuk verder :stuck_out_tongue:

Tuurlijk wel. Nu moest ik het artikel zelf lezen, en heb ik een mening. :smile:

Kort samengevat: Goed alternatief, maar Japans dus niet Swiss.

Hoe kan ik een spoiler instaleren en ten 2de mijn ‘edit’ functie is er niet meer?!:thinking:

Genesis

Via app store of google play :wink:
Hij/zij bedoelt met spoiler dat je inhoud v artikel niet verklapt in jouw bericht.

Dat Japans niet Zwitsers is was toch al lang bekend? :wink: Iets te doen met soevereine landen of zo…

1 like

Zo heb ik er ook lang over gedacht, Aziatisch is geen Zwitsers

Maar als je de geschiedenis uitpluist van de 1ste mechanische chronograph, dan valt die eer Seiko ten beurt in 1969

Ik ben altijd op zoek geweest naar een bullhead horloge wat ook een beetje betaalbaar en er nog goed uit ziet

De Seiko bullheads uit die periode beginnen vanaf € 750 en oplopend, zien er niet altijd op zn best uit en je weet de staat van het uurwerk niet na 50 jaar, maar vond zo’n Seiko wel interessant mede door de geschiedenis

Nu heb ik daar als alternatief een mooie Stuckx Bull Panda voor gevonden, met een mechanisch NE-88 uurwerk van Seiko, dus op deze manier als mijn wensen verenigd in 1 klok

Nav daarvan meer gaan lezen over dit uurwerk, vandaar ook de plaatsing van dit topic. Qua gevoel heeft Seiko voor mij met dit uurwerk meerwaarde gekregen en kan bij dus nu wel wedijveren met de Zwitserse uurwerken, zeker gezien de betere specificaties van het NE-88 uurwerk tov de VJ7750

Het enige wat ik jammer vind is dat Seiko dit NE-88 uurwerk (nog) niet leverd in een hogere en fraaiere afwerking, zodat het ook een kunstwerkje word om te zien

Ik heb de nodige klokken waarvan 95% mechanisch en op 3 na alle met Zwitserse uurwerken, maar het zou best kunnen dat er zich een verschuiving kan voordoen als Seiko op deze voet doorgaat en zich nog verder verbeterd en dan met name op visuele afwerking en de prijs gunstig houdt

Genesis

Kunnen ze dat Seiko caliber ook leveren met de VJ7750 wobble? :slight_smile:

Nee die is verwijderd :rofl:

Genesis