Seiko's or something completely different

Hallo allemaal.

Zit met een luxeprobleem. heb nét mijn nieuwste aanwinst ontvangen, een Seiko BFK, de zwarte versie. Een prachtig horloge. Mooi zwart met een fraaie glans. Prettige lume die moeiteloos 's nachts mij vertelt hoe laat het is. Mooie wijzerplaat met ronde opgelegde indexes. stijlvol, stoer en toch chique.

Mijn 2e horloge, al langer in mijn bezit is een zwarte monster die door Robbie409 licht is gemodificeerd door de wijzers te vervangen door de wijzers van een Seiko 5 monster en met een lekker zware Watchadoo.

foto van Rob.

Nu ben ik aan het dubben wat ik ga doen. Ben geen echte verzamelaar dus hoef ik geen (duikers)collectie op te bouwen.
Is het wijs om beide horloges te verkopen en daar bv een Sumo of een Precista prs5 of een Poljot strela om maar een paar mooie (chrono) klassiekers te noemen, te kopen? Of moet/zal ik één van de twee houden en zoja welke??

Ik zou uberhaubt niets verkopen, maar als je er toch 1 weg wilt doen om de kosten te drukken;)dan het monster verkopen. Die zwarte BFK is schitterend.

Ik sluit me graag aan bij de wijze woorden van Lowlander! (tu)

Tja, ik ook,… nou ben ik ook geen monsterfreak

Hey hharry

ik ben ook van plan de meeste klokken te verkopen en voor de precista te gaan, maar die zwarte BFK is ook wel heel erg bruut, das moeilijk.
Maar inderdaad de precista en de strela, allebij natuurlijk fantastische klokken

Het is dus een probleem, maar eigenlijk ligt de oplossing voor de hand.

Zou ze lekker houden en doorsparen voor een Precista!

Ik ben zelf ook Seikofiel…
Dus ik geef je de raad dat je geen van beiden moet wegdoen…je gaat geheid de ene of andere missen.

Verkoop die BFK maar aan mij :wink:

Ga voor de Sumo, zonder twijfel.

Gr,

Ron.

Ik vind met name die zwarte BFK heel bijzonder! Proficiat en niet weg doen.

hallo hharry,

-Ik heb zelf ook het zwarte Monster met watchadooband, hij is erg mooi en hij draagt erg fijn, dus die zou ik niet weg doen…
-Die BFK heb ik niet, maar hij ziet er wel prachtig uit, dus ook niet verkopen…

Ik zou ze allebei niet verkopen, en gewoon nog doorsparen:D

Met vriendelijke groet,

Herman

Beide houden,want het zijn mooie horloges en een door jou genoemde klassiekers aanschaffen.

Mvg,Radjoe

Stoere BFK! Ik ben weg van mijn Monster. Zat/zit/zat/zit/zat te te overwegen om de wijzers naar de Monster Orange te modden, maar uiteindelijk toch maar besloten om em zo te laten. Ik vind de wijzer nu passen bij de indices. Die hebben immers ook een groen/witte omlijning.

Ik ben (nog) een “not-to-exchange” persoon, dus ik zou ze houden als je ze allebei nog mooi vind.

vind ze beiden natuurlijk mooi. Nu heeft de BFK mijn aandacht en ligt 't Monster in de kast. Maar twee duikers is voor mij eigenlijk teveel van het goede. Denk dat ik 't Monster maar ter adoptie stel. De Bfk is een regelrechte aanrader. Stoer én chique. Alleen heeft de band wat scherpe randjes waar ik nog aan moet wennen of waar ik een alternatief voor moet vinden. Bedankt voor jullie input! Top.

een keer geen seiko, misschien!>X?

Hoi Harry

die zwarte bfk is die standaard in zwart te vinden of is dat een gekochte mod of zo?
Ik hoor het graag
Gr

dit is een standaard Bfk, géén Mod! Het is een soort coating die een diepe warme gloed heeft. Niet PVD maar een krasvaste laag. Het is een Ska437 geloof ik. Iets duurder dan de 3 serie. Heb een Want to Buy op Watchuseek gezet en toen kwam een australiër met dit aanbod.

Even een vraagje tusendoro, wat rechtvaardigt het forse prijsverschil tussen een sumo en bijvoorbeeld een bfk? Ik las laatst dat er in een Sumo zelfs hardlex glas zit wat volgens mij toch meer het glas is wat Seiko in de goedkopere modellen gebruikt?

Wie kan me hier opheldering over geven?

BFK = 5m62 kinetic
Sumo = 6r15 automaat

Allebei hardlex

Sumo = alleen Japan
BFK = veel grotere oplage en verspreiding