Seiko's terug van weggeweest, het verhaaltje

Allereerst deze:

Ik kocht deze 6309-7049 een tijdje terug via Marktplaats maar bleek aangeboden door een medeforumlid. Hij was zo vriendelijk om hem langs te brengen en de koop was snel gesloten. In mijn ogen een van de mooiste Seiko duikers, hij draagt in ieder geval heerlijk. Het uurwerk moest alleen afgeregeld worden daar hij voor liep. Naar Richard gestuurd en er bleek toch iets meer aan de hand te zijn. Het horloge had dringend een service beurt nodig en de mainspring barrel arbor moest vervangen worden. (for whatever that may be).
Gelukkig geen al te dure reparatie dus ik ben er erg blij mee.

Over de 7005 heb ik al eerder iets gepost. Ik vond hem er zelf erg smoezelig uitzien vandaar dat ik deze ook naar Richard heb gezonden. Richard stelde in eerste instantie een service beurt + de wijzers vervangen voor 6105 wijzers. Ik wilde het horloge graag origineel houden dus heeft Rich de wijzers opgeknapt en van nieuwe lume voorzien. Ook had ik hem gevraagd om de binnenkant van het glas te reinigen en de dial te ontstoffen. Helaas ging daar iets mis, de dial vertoonde haarscheurtjes in de verf die je zo niet kon zien en toen hij hem voorzichtig schoon blies vlogen er wat flintertjes verf weg. Tsja wat toen, een beschadigde wijzerplaat maakt deze Seiko waardeloos, repainten was ook geen optie voor mij en een nieuwe plaat is niet verkrijgbaar. IK heb toen voorgesteld om er maar het beste van te maken daar ik de klok eigenlijk had afgeschreven.
Richard zag het als een uitdaging om de plaat zo goed mogelijk te herstellen.
En om jullie eerlijk te zeggen, wat heeft hij er weer iets moois van gemaakt, ik kan echt niet ontdekken waar de plaat is gerestaureerd, misschien iemand van jullie? De foto’s doen zoals gewoonlijk het horloge geen recht, komt waarschijnlijk omdat fotograferen niet echt mijn ding is.
Maar goed hier zijn de foto’s met een blauwe kevlar die iets te breed blijkt, er is inmiddels een passende besteld.

Zeg nou zelf is hij niet mooi geworden? (Richard je bent een KEI)

Als laatste een shotje van al mijn Seiko’s

mvg, Frans

Richard rulzzz! (Ik vind het een mooi horloge, maar dat wist je al :D)

Menno

welke is de tweede van rechts, die oranje??

hharry Schreef:

welke is de tweede van rechts, die oranje??

Een landmonster.

Hier een eerder postje:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,117898,117898#msg-117898

mvg, Frans

Die ziet er weer mooi uit… enne… een mooie collectie(tu)

Dat is een mooie collectie Frans! En twee mooie aanwinsten!

Ik heb voor het eerst zelf een horloge (een Seiko, duhuh!) naar Richard gestuurd, zijn communicatie is in ieder geval super! Ik krijg het resultaat volgende week binnen, het is een 6138-3002 die wat problemen had. Hij heeft het uurwerk een hele beurt gegeven, de cannon pinion wat nauwer gemaakt (het horloge viel stil bij het wisselen van de datum) en de band strakker gemaakt. Ik kan niet wachten op het resultaat maar door wat ik tot nu toe van 'm heb gezien kan het alleen maar goed zijn.

Je kunt wel begrijpen dat ik Freddy en Richard inmiddels erg hoog heb zitten :wink:
Van de week zal ik nog het verhaal van mijn Tudor plaatsen (met foto’s), daar heeft hij echt een klus aan gehad (Richard). Tevens zal ik aantonen hoe je belazerd kunt worden op eBay wanneer je niet genoeg verstand hebt van horloges. :frowning:
Gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen :slight_smile:

mvg, Frans

Henrik Schreef:

Dat is een mooie collectie Frans! En twee mooie
aanwinsten!

Ik heb voor het eerst zelf een horloge (een Seiko,
duhuh!) naar Richard gestuurd, zijn communicatie
is in ieder geval super! Ik krijg het resultaat
volgende week binnen, het is een 6138-3002 die wat
problemen had. Hij heeft het uurwerk een hele
beurt gegeven, de cannon pinion wat nauwer gemaakt
(het horloge viel stil bij het wisselen van de
datum) en de band strakker gemaakt. Ik kan niet
wachten op het resultaat maar door wat ik tot nu
toe van 'm heb gezien kan het alleen maar goed
zijn.

Dank je wel Tom, voorlopig hou ik het hierbij denk ik vwb Seiko.
Misschien ooit nog eens een uit de jaren 50.

mvg, Frans

Frans53 Schreef:

Tevens zal ik aantonen
hoe je belazerd kunt worden op eBay wanneer je
niet genoeg verstand hebt van horloges. :frowning:

We zijn allemaal een keer begonnen Frans, dat hoef je niet aan te tonen. :smiley:

Nou dit was wel op een heel aparte manier, daar zou een ieder ingetrapt zijn.

mvg, Frans

Ben benieuwd.

Wellicht dat we er allemaal nog wat van kunnen leren!