Ik hou bij voorkeur van de Seiko’s uit de jaren 60. Mooie strakke werkpaarden. Het lijken simpele horloges maar als je ze goed bekijkt straalt de kwaliteit er vanaf. Ik bezit 173 Seiko’s. Een aantal zijn in een slechte staat, maar de meeste lopen nog! Geweldig zonder service doorlopen, 20 a 30 jaar lang.
Ik probeer de uitvoeringen die mij aanspreken te restaureren en verzamel daarom de laatste tijd voornamelijk fabrieks originele parts. Regelmatig pak ik er een exemplaar uit mijn verzameling, en probeer er weer een toppertje van te maken.
Het mooie van die oude Seiko’s is dat deze relatief simpel zijn, zoals caliber 66 bijvoorbeeld of 7625 om maar wat te noemen. Met mijn beperkte kennis kan ik aan deze calibers een reparatie of service uitvoeren.
Kinetic vindt ik ook mooi, zeker de techniek en ook weer zeer simpel van constructie. Quartz techniek, en toch nog een beetje mechanisch
Indien ik de tijd kan vinden zal ik foto’s plaatsen bij dit onderwerp.
Doordat ik vaak erg veel van het zelfde heb, zie je mij regelmatig op E-Bay en Marktplaats adverteren, zo hou ik mijn collectie “fris” en hoop andere liefhebbers ook te kunnen laten delen in mijn passie.
Mvrgr, Erik (Ehwatch)