Seikosha of gewoon Seiko

Hallo iedereen,

ik moest gister op het werk iemand naar de fysio brengen, eenmaal binnengekomen zie ik een klok hangen met ‘arabische’ cijfers, niets bijzonders zou je zeggen. Tot ik ineens de secondewijzer iets te snel zie ‘tikken’. Ik kijk nog eens en verrek! Het lijkt net een mechanisch horloge, ik kijken op de wijzerplaat, staat er wel gewoon op Quartz.

Vandaag nog maar eens langsgegaan en achterop gekeken (ik was alleen dus m’n collegeás hebben me niet voor gek verklard gelukkig :wink: ) dit is wat er op het batterijdekseltje stond:

Seiko
Ref. QKS607K
Cal. 44703
Seikosha Co Ltd.
Zero ( 0 ) jewels

Er zat verder gewoon een Varta batterijtje in en het lijkt er dus op dat het gweoon een kwarts is maar met een mechanische ‘tik’? Op de wijzerplaat staat verder ook gewoon Seiko (en wie of wat is dan dat Seikosha). Iemand hier een idee wat dit is voor klok maar vooral, waar je deze kan kopen? Wil zelf ook wel zoits namelijk, is net wat goedkoper dan een Atmos neem ik aan. :wink:

Seiko heette vroeger Seikosha. Thats all i know

Ha Tom,

bedankt voor je reactie.

Ik heb zelf nog wat gegooled en heb gevonden wat ik zocht":

http://www.seikoclocks.com/gallery.aspx?collectionId=6&featureId=5

De modellen met ‘sweep seconds’. Helaas staat het model dat ik zoek er niet tussen, maar zie er toch ngo wel wat mooie tussenstaan (nite veel, maar goed…). :slight_smile:

Bij verkooppunten zie ik alleen maar US adressen, iemand hier misschien een adres van de Seiko leverancier hier in NL, misschien dat die me verder kan helpen. Alvast bedankt!