Als je iets besteld bij seiyajapan.com moet je dan invoerrechten of een bedrag aan de koerier betalen die aan de deur komt of gewoon het aankoop bedrag? iemand ervaring hiermee.
Als je er uit gepikt word (grote kans) moet je douane kosten betalen ja. Die moet je niet aan de deur betalen maar vooraf of bij t post kantoor
Oke dat is duidelijk.
Er bestaat een topic guideline voor aankopen in Japan.
Postkantoren zijn dicht
Hier (in NL) niet
Bij mij wel (Readshop)
Ik kreeg laatst een belletje van Fedex dat ik eerst de inklaring en BTW moest betalen voordat ze het kwamen afleveren. Daar kreeg ik een factuur voor in mijn email. Dat kan dus ook.
Ze verzenden nu met DHL.
Wordt dan denk ik afgeleverd bij een ander postkantoor.
Ik zou me over de levering en betaling geen zorgen maken. Meestal zorgen ze er wel voor als ze geld van je willen
Bij DHL word je vaak al direct na aankoop gevraagd om de BTW en handlingskosten te betalen, nog voor ze het verzenden.
Oké als het maar niet meer is dan het horloge heeft gekost.
De BTW is 21% van wat je voor het horloge betaald hebt (ex verzendkosten) en de handlingskosten meestal rond de €15. Daarna komt er alleen nog 80 cent importheffing bij. Je kunt het zo uitrekenen
Valt het nog mee. Ben alleen aan het oriënteren op de site ben er nog niet uit wat ik wil. Scheelt in ieder geval veel euro’s als elders.