Wel, het heeft even geduurd, maar mân 1e Self Sustaining Smartwatch is binnen!
En het is geworden⊠

De Powerwatch Series 2
Sorry voor mn crappy fotoâs v mn idem crappy telefoon.
Het is hun 2nd gen model. Nog steeds met Matrix gedreven energie.
Maar om het tekort op te vangen in tropische gebieden hebben ze em ook voorzien v solar power. Tja, dat hebben ze niet in The Matrix. Gelukkig leven we in de echte wereld 
Vanwege de 2 way power, doop ik em om tot Powerwatch Duo. Of moet het Dual zijn?
Het zonnepaneel zit als een ring rondom het scherm. Net als bij veel digitale Casio Tough Solar horloges. In de app kun je zien hoeveel energie je horloge uit licht heeft gehaald. Ook de thermische energie opbrengst is daar te vinden.
Op het horloge zelf kun je aan de ring rondom het scherm zie hoe effectief thermische energie opgewekt wordt. Hoe meer rode vlakjes, hoe beter.
Een bijpassend gekleurd bandje erop. En op het scherm zie je dat lekker warm om de pols te hebben gezeten, ie 100% effectief thermisch aan t opladen is. (Zit n kleine vertraging bij de weergave)
Verder is ie wat kleiner, zuinige kleuren memory LCD schermpje (geen touchscreen!) , draaiknop vervangen door minder gevoelige drukknoppen.
En wat zijn de ervaringen, nou om te beginnen het bandje. Die is super zacht en super flexibel. Te flexibel moet ik zeggen. Elke keer raakt de band uit zn keeper/passant en hangt erbij als n slappe 
Wel heeft ie v die makkelijk springbars waarmee je toolloos het bandje kunt verwisselen met elk ander 22mm bandje. Let wel, hij heeft helaas geen lugholes. Dus een heel stijf normaal bandje of metalen bracelet zonder inkepingen om bij de springbars te komen, en je krijgt t bandje er niet meer vanaf zonder wat te mollen.
Nu de achterkant er toch op staat, op dit nieuwe model zit ook n hartslagmeter. Maar met slechts 1 LED, heb ik t idee dat ie minder secuur is als mn Huawei.
Betreft sport functies, zoals ingebouwde GPS, stappenteller, ea. Ik heb daar niet zo veel interesse in. Bovendien heb ik t gevoel dat t allemaal niet erg nauwkeurig is.
Ik had liever dat de GPS me terug kan brengen naar zelf instelbare waypoints. Erg handig als je op vakantie verdwaald bent en je Not So Self Sustaining Smartphone leeg isâŠ
Dan waar ik em voor kocht: de notificaties. Die geeft ie door en je kunt beperkt scrollen door grote berichten.
Maar 1 groot nadeel, hij kan (nog?) geen agenda punten pushen. Erg onhandig voor mij om er afspraken of dingen die ik op n bepaald moment moet of wil doen door te missen.
Als dit niet op korte termijn toegevoegd gaat worden, dan zal de Powerwatch Duo binnen afzienbare tijd vervangen worden.
Ook is t horloge wat buggish. Dus app sync niet altijd even lekker. En notificaties komen niet altijd vlotjes binnen.
Het vage met de Bluetooth verbinding, is dat ie verbonden is, maar het icoontje op je smartphone dat niet weergeeft. Hetzelfde is t geval met mn Kairos. Wel verbinding, maar geen connected icoontje op de telefoon.
Persoonlijk had ik liever geen PVD coating, maar liever blank metaal. In de korte tijd dat ik m heb, heeft ie al zn 1e krasjes. T helpt ook niet dat dit best n groot en dik horloge is. Je knalt em overal tegen aan.
Wel verbeterd is de backlight. Dat was voorheen zo n knudde LEDje dat vanuit n hoek oplicht.
Nu is t hele scherm gelijkmatig verlicht.
Tot zo ver mn 1e 3SW. Ben benieuwd naar de alternatieven, zoals de Garmin Fenix 6X Solar en de Casio G-Squads met Solar.
Beiden zouden als t goed is naast berichtjes, ook agenda reminders weergeven.