Selten Salvage Bronze

Iemand ervaring met het merk of de serie? Ziet er gaaf uit…iig op hun stock foto’s. :wink: Prijzen zijn ook best ok al komt er uiteraard nog wel zo’n 20% bovenop.

17 likes

Ik ben geen fan van brons. De foto’s zien er wel tof uit! Leuke wijzerplaatvariaties ook, ‘de opbouw’ is ook weer eens wat anders. Fris.

Ik vind 800 euro (incl.) wel een aardig bedrag voor ‘een onbekende’ met een Miyota 9039. Zal ook wel een afschrijfkanon zijn, hoewel geld niet altijd het argument moet zijn om iets leuks te kopen. Wel welke waarde je er zelf aan toekent … :wink:

3 likes

Een tip ivm brons:
Vraag eens aan ChatGPT wat over de eigenschappen.
Ik had laatst wat vragen gesteld over brons gebruikt door Baltic en door Oris.

“Wat is het verschil tussen Cuai8 en CuSn6?”

En ook

“Hoe zit het met kleurverschil (patina) na verloop van tijd?”

Belangrijkste Verschillen in Kleurverandering

Eigenschap CuAi8 (Aluminiumbrons) CuSn6 (Fosforbrons)
Beginkleur Licht goudkleurig Roodachtig koperachtig
Patinakleur Bruin-grijs, soms groenig Donkerbruin, zwart, soms groen
Snelheid van patinering Langzaam Relatief snel
Beschermende eigenschappen Zeer stabiel Stabiel, maar gevoeliger
Visuele aantrekkelijkheid Subtiel en egaal Meer uitgesproken en levendig

Wat voor soort brons gebruikt Selten?

2 likes

beetje veel gedoe zo op de wijzerplaat met die gaten, randjes om de gaten en wijzers waar ook de nodige reuring inzit, nog los van de drukke wijzerplaten structuur, Long story short: nope

2 likes

Jij kan beter Daffie :smirk:

1 like

De eerste 3 zijn wel mooi!
Maar wel te duur vind ik persoonlijk…

1 like

Komt Selten dan niet uit Duitsland?

Ik heb de aankondiging en kritieken hiervan allemaal destijds langs zien komen. Ook andere modellen van het merk. Over het algemeen is men altijd best enthousiast. Ik vind niet alles altijd even goed uitgewerkt en dit lijkt me echt het type plaat dat sommigen direct zou kunnen afschrikken. Plus je moet aan het brons willen. Ik vind het concept best leuk, maar had zelf misschien iets bijzonderders van de plaat verwacht.

1 like

Ga je voor brons @daffie :man_shrugging:t3:

4 likes

Geinig maar het doet mij helemaal niets. Vind het allemaal ook weinig origineel en zelfs wat saai.

1 like

Ook voor horloges geldt, zoals zo veel andere dingen in het leven: het is allemaal een kwestie van smaak.
En over smaak valt niet te twisten.

1 like

De Selten wordt 'm niet voor mij. Maar een bronze horloge sluit ik zeker niet uit. Stowa doet ook mooie bronze fliegers…én men bewerkt het materiaal dusdanig dat het nauwelijks patineert. :ok_hand:

Fun Fact… @lance_explorer Stowa gebruikt CuSn8 bronze :slightly_smiling_face:

1 like

Lijkt op dit Zweedse merk, maar dan in staal.

1 like

Fraai model. Side view is ook :drooling_face:

Alle varianten uitverkocht helaas.

1 like