Ik wil graag bij mijn seiko 6309-7040 een leren band. Ik heb flink lopen (af)kijken en dacht: ik probeer het zelf.
Mijn eerste test bleek dat het bandje te dik zou worden. Dus het geheel moest dunner worden.
Nu had ik nog een paar oude sendra laarzen staan. Ik droeg ze nooit meer en was van plan om ze weg te gooien. Dat weggooien is gelukt maar wel nadat ik het leer eraf gehaald had.
Dus een deel is klaar. Nu een gesp bestellen en deel twee nog maken. Maar ik wilde hem vast laten zien. Buitenkant is van de buitenkant vd laars en ja, de binnenkant is wel duidelijk
Ik heb er een detail in willen behouden!
En voordat jullie je gaan afvragen: nee, ik had geen zweet voeten. Dus bandje ruikt “gewoon” naar leer 
Nu dus nog deel twee en uiteraard mijn horloge nog binnen krijgen. Nog niet perfect maar voor mij eerst goed genoeg 
Heel erg gaaf! Chapeau!
Mooi hoor! Knap gedaan.
Mijn beste,
Fantastisch. 
Mijn complimenten.!!
Orologio Signaturis Temporis. 
Geweldig!
Zowel het idee als de uitvoering 
Nice!
Mooi stukje vakwerk . ![]()
So hé, knap hoor.
Mooi resultaat!
Mooi staaltje huisvlijt!
Keurig !
Heel gaaf!
nice!!
Heel erg netjes gedaan! Prachtige steek! 
Bedankt voor de complimenten!
Maar aan de binnenkant loopt de steek wel wat van de kant af helaas. Dus daar iets scheef te gaten gemaakt…
Maar buitenkant gelukkig niet en die zie je het meeste 
Ben nu bezig met de korte kant!
Tof!
(als je ooit meer bandjes wilt maken kijk even naar mijn 6620 die te koop staat
)
Ziet er goed uit. Waar heb je ergens vandaan hoe je het leer moet snijden? Vorm e.d.
Of is het een kwestie van goedpassend bandje pakken en aftekenen?
22mm breed meten en stroken afsnijden. En dan eigenlijk op de gok, goede pushpin erbij en aftekeken. Lengte bepalen door idd een oude band te gebruiken. Ook de gaatjes op die manier aftekenen door een oude band erop te leggen.
Scherp gereedschap gebruiken en gewoon doen 
Op de gesp na is hij af. Staat niet verkeerd al zeg ik het zelf. En recycling ook nog eens
zet 4 spaties voor opgemaakte tekst
Nu nog op het juiste klokje wachten!
Bedankt voor de leuke reacties!
Erg mooi geworden Jan! …“Sendra”-laarzen weggooien zou natuurlijk wel een beetje decadent zijn geweest! (Mijn dochter krijgt een rolberoerte als ze dat zou horen!
)