Serica - new ref 6190

Zag zojuist de nieuwe release van Serica voorbij komen: https://www.serica-watches.com/en/product/6190-california/

Gaaf design en mooie bracelet! Wat vinden jullie? En iemand bekend met de kwaliteit van deze horloges?

2 likes

Neen, weer zo’n idiote California dial :neutral_face:

1 like

Ik vind een California dial wel leuk, maar deze heeft een te kleine wijzerplaat in verhouding tot de kast en de band maakt hem veel te druk. Serica maakt mooiere horloges dan deze

Kan ermee door, verder nooit fan geweest van soortgelijke banden (bonklip oid???)

1 like

Je kan een andere dial lay-out kiezen

Is toch niks nieuws?
Die is een tijd geleden toch ook te koop geweest?

1 like

Ik vind de wijzerplaat niks. Getallen/Dots etc. staan te ver naar binnen. Uren wijzer te kort. Rare verhoudingen. Wel een eigen “gezicht” qua ontwerp in totaal. Kwaliteit zal wel goed zijn. Geen idee wat ze kosten.

Nu met een Soprod M100 automaat ipv handopwinder :+1:t2:

1 like

Ja ik zag het later idd, en dan ook nog dunner, dus wel degelijk een verbetering.
Leuk ding verder (op de Cali dail na dan)

1 like

Ja eens! Zeker een verbetering, en opzich een goede toevoeging aan deze prijsklasse. Maar krijg ook een soort Baltic gevoel bij deze, en vind die dan esthetisch mooier

1 like

Ik heb het vorige model eens gepast op een GTG (dacht van @jeronimo)

En vond hem echt degelijk en netjes afgewerkt.

2 likes

@Zirx Yep, dat is de mijne :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like


Op de site van Serica staat een filmpje wat te snel gaat. Maar het lijkt alsof de cijfers lekker dik opgelegd zijn :ok_hand:
Op foto’s is het net niet goed te zien

2 likes

Dit filmpje (beetje jammer dat het in het Frans is) is ook wel aardig.


Duidelijk een andere kast dan de voorganger. Bij de nieuwe is aandacht besteed aan de lugs. En vanaf de zijkant ziet het er mooi gevormd uit. Leuk model :ok_hand:

Heeft iemand deze in de pre-order?
Uitlevering in april volgens de website
Ben benieuwd naar goede foto’s/filmpjes :slight_smile: