Serica only! Show je Serica!

Een geëmailleerde verf.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat ze het inderdaad op hoge temperatuur verhitten.

Maar uhm, echt geen idee wat het nu is :rofl::rofl::rofl:

Een positieve interpretatie is dat ze het poeder in suspensie hebben in wat vocht en het daarna (na drogen!) Wel laten smelten in een oven.

Dat zou nog best wel eens goedkoop kunnen.

:man_shrugging:

Grand feu is één, maar niet de enige, emailleertechniek.

Uhm sure?

Daar had ik niets over gezegt toch?

De man van serica geeft aan dat ze het op zeer hoge temperatuur verhitten. Dus dat neem ik dan aan.

Bij mij is de wijzerplaat iig nog goed warm

1 like

Ja, maar lak / epoxy op temperatuur tot een op emaille lijkende substantie smelten is ook geen emaille.

Er zal toch minstens fijngemalen glas op een metalen ondergrond moeten worden gebakken wil je het emaille noemen.

Altijd mooi.

8 likes

Een middagje naar vrienden van mijn vrouw. Op de capfun camping bij Breda

Wat een absolute hel. Als mieren op elkaar bij een goor zwembad.

En dat voor maar €2500 per week

Snel weer naar het huisje gevlucht om een schultenbrau te nuttigen.

Wel een Serica om, dat dan weer wel

8 likes

Jij zegt het, ik dacht het toen ik bij het eind van de vorige zin aan was gekomen.

2 likes

Ik ben de laatste tijd steeds vaker naar de 5303 aan het kijken, maar heb het horloge nog nooit in het echt gezien. Daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van (voormalig) eigenaren.

Hoe verhoudt de 5303 zich qua afwerking tot andere midrange duikers, zoals de nieuwe Longines HydroConquest, Oris Aquis/Divers Date en vergelijkbare horloges? Daarnaast valt het in foto’s en reviews op dat het glas behoorlijk reflecterend lijkt. Hoe is de AR-coating in de praktijk?

Plaatje voor de sfeer:

9 likes

Prima. De afwerking van de kast is gewoon mooi, passend bij een prijspunt tussen 1250-1800 Euro. De band van Gen2 heeft een mooiere sluiting. Dat was bij Gen1 nog een beetje skeer, maar is verbeterd.

Over de AR coating onder het glas heb ik met de Gen1 nooit klachten gehad, het is zeer zeker geen Hamilton, zeg maar. Het is ook niet de clear coating van een The Citizen AQ4100, maar alleszins passabel en prima te noemen.

Ik ervaar het allemaal als een stap boven Baltic zeg maar, die voelen meer basic aan.

4 likes

Staat bij mij ook op de wishlist. Onlangs ingeschreven op hun site voor als ze weer beschikbaar zijn.

Iemand hier ervaring mee hoe lang zoiets doorgaans duurt?

1 like

Kan niet oordelen over de 5503 maar de afwerking op mijn Serica 6190 is super, zeker voor de prijs. De AR coating is ook dikke prima!:+1:t2:

1 like

Nieuw outfitje voor de 6190!

10 likes

Ja, VET!

1 like

Bonklip poging 2

9 likes

Oei oei wat blijft deze toch lekker!

8 likes

Het is een zeer goed afgewerkt horloge met een eigen design en dat sprak mij destijds enorm aan. Toch verkocht maar getwijfeld om hem weer terug te kopen. Uiteindelijk de keuze gemaakt om een Oris Divers Date aan te schaffen in plaats van de Serica.

Wat ik minder vond bij de Serica waren de wijzers, zag er wat goedkoop uit vond ik. En de kroon was wel echt flink.

Verder een super leuk horloge!

Als ik hem nu vergelijk met de Oris is dat qua afwerking en details wel net iets meer dan de Serica.

4 likes

Ik was naar @milanftw wel vergeten te zeggen dat de bracelet uitstekend is. Het is een eigenzinnig ontwerp wat super comfortabel draagt in alle weersomstandigheden. Verstellen gewoon via de sluiting, mooie taper, leuke end-links, hier hebben ze echt een gouden greep gedaan.

De Oris is ook mooi, ik waardeer de Sixty Five en de opvolgers er van heel erg, maar dan heb je wel een generiekere bracelet, naar mijn smaak.

Ook jammer: Waar Oris vroeger op de Sixty Five lekkere karaktervolle aluminium bezel inlays had lijkt dat nu vervangen te zijn door een hoogglans keramisch verhaal. Keramische bezels die glanzen zijn voor mij een absolute no-no. Dat is een kwestie van smaak, natuurlijk.

De Serica heeft ook een keramische bezel, maar de tweedeling ervan met matte brush op de binnenrand maakt het in mijn optiek alleszins acceptabel, al zal deze helaas ook geen Wabi-Sabi ontwikkelen.

2 likes

Mee eens! Die bracelet is echt top. Iets losser doen met warm weer is zo gefixt. En het is echt een keer iets anders dan de “standaard” banden.

1 like

Heeft iemand de 7505 toevallig al mogen passen of in zijn bezit? Ik kwam zelf natuurlijk weer veel te laat achter deze release en hoop hem (zodra hij in stock is) te kopen. In de tussentijd ben ik wel benieuwd naar de ervaring van anderen (voor zover die er al zijn).