Serica only! Show je Serica!

Ik vind het tijd om ook eens een …insert merknaam here… -only topic te openen. En ziedaar! Serica. Show hier je Serica, en laat zien dat het hier veul, veul drukker wordt dan in het Minase-only topic van @scrubsaurusrex. We kunnen het!

Hier alvast een foto-bommetje van drie smaakjes band:

Any takers met 4512’s in huis hier? Ah toe?

58 likes

Lekker op staal!

2 likes

Yup. En ik vraag me af wat er gebeurt als er hier iemand die 4512 met die bonklip post. Daar moet jij als retro- en vintage-liefhebber toch ook van smullen.

1 like

Sponsored of endorsement? :grin:

1 like

Was het maar zo’n feest. Mijn horloge komt gewoon ouderwets uit m’n eigen kontzak.

Ik ben geen fluencer, G. Ik krijg dat allemaal niet opgestuurd. Althans, niet zonder betalen.

4 likes

Haha ik denk niet dat daar veel voor nodig is. Die stalen band is leuk bedacht maar ik denk dat dit veel beter zou zijn:

1 like

Ik vraag mij de hele tijd af of dit nu een bon-klip of bonk-lip is, wie o wie :man_shrugging:t2:

2 likes

Wat leuk! Een Serica-topic.
Hier vanuit de nachtdienst wat oude foto’s.
Verse foto’s zullen in de nabije toekomst volgen.

23 likes

Bonk-lip: :point_down:t4:

image

Bon-klip/ Bonklip: :+1:t4: :point_down:t4:

20 likes

Voor zometeen: Welterusten.

Maar hoe draagt die bonklip? Zou je er eentje bestellen voor je 20mm horloges als je er geen had?

Tof ding hoor, doet het ook goed op leer! :+1:

Wilt u dat niet meer doen? Ik krijg pijn in m’n mond als ik zoiets zie.

3 likes

Dank! Even een powernap straks en dan het bioritme weer terugdraaien.

In de eerste instantie vond ik het esthetisch niks. Daarom had ik een leren band gekocht.
Echter zit die bonklip zo verdomd comfortabel dat ik daar nu de voorkeur aan geef.
En eerlijk gezegd misstaat een bonklip band totaal niet.
Waarschijnlijk zou ik hetzelfde met het dragen van een kilt hebben.
In het begin een tikje ongemakkelijk, maar zodra het eerste lente briesje langs je qleauteu zaque waait wil je niks anders meer, althans, zo beeld ik mij dat in.
Gewenning die omslaat in voorliefde.

Ik zou de bonklip niet op elk horloge slingeren, maar op een fieldwatch of wellicht een sportief ogend vintage horloge kan ik het mij goed inbeelden.
Het is ook één grote micro adjustment.
Je kan het lekker losjes als rammelband instellen of als tourniquet.
En alles daar tussen in.

Kortom, een bonklip vind ik een aanrader voor elke horloge liefhebber die van bandenswappen houdt.

5 likes

13 likes

Hey wat een leuk topic :tada:

Misschien straks wisselen naar de Bonklip. Sinds een nog-niet-eerder-genoemde blauw duikende NA heb ik nog niet veel Serica omgehad.

14 likes

De mijne is vandaag ook besteld met silver dial. Met dank aan Chris @Fate_Amenable_To_Change voor het onder de aandacht brengen en voor zijn mooie review! :+1: :slightly_smiling_face:

Weet iemand hier of die mesh band past aan mijn pols van 20,5 tot 21 cm ? Ik hou mijn hard vast… :sweat_smile:

3 likes

Eh, ik had wel vier centimeter over hoor. Nipt, denk ik zo. :slight_smile: Waarom vroeg je het Jerome en co niet even?

Maar leuk hoor. Doet het ook goed op andere banden, FWIW.

1 like

Dat heb ik gedaan, maar ze wisten het niet zeker. Ze dachten van wel. Raar natuurlijk, want ze hoeven het maar op te meten. Misschien liggen die horloges daar niet. Dat heb ik bij andere fabrikanten ook al mee gemaakt. Maar Hadrien zou voor een oplossing zorgen als het bandje niet zou passen. Komt wel goed denk ik. :slightly_smiling_face:

PS: nu heb ik hem besteld, maar die neut kom ik alsnog een keer drinken in de polder! :wink:

2 likes

Tof merk! Die field watch was me al langer geleden in positieve zin opgevallen. Van de duiker werd ik op basis van foto‘s nog niet erg enthousiast. Ik vermoedde al dat de mesh band daar de voornaamste oorzaak van was, maar na jouw foto’s in de eerste post ben ik daar zeker van, @Fate_Amenable_To_Change

Dat blijkt. Ik vind die eindstukken van de mesh band namelijk niet om aan te gluren. Als het dan toch staal moet zijn gaat mijn stem naar de bonklip.

Maar dan dit! :heart_eyes:

Dit klopt gewoon. Ik zou dit een tuxedo diver willen noemen.

8 likes

Als je die stalen band er af haalt…

Ik heb net bijna alles door de kamer gekeild uit pure woede. Na 30 minuten klootviolen en tussen m’n tanden door zitten vloeken had ik 1 kant van de band weer aan het horloge, maar de andere krijg ik er gewoon niet op. Dus bezint eer ge begint.

Bovendien is het echt een enorme kutband om er af te pielen. Zo kut. Je zou eigenlijk drie handen en een bankklem nodig hebben, maar ik heb die ene helft na vijf minuten vloeken er ook weer af. Kortom: Weer op leer gezet.

Ik ga die stalen band ritueel verbranden in de achtertuin, tenzij Serica me daar een tool voor kan verkopen, als ze er eentje hebben. Ik heb ze geschreven dat ik er niet uit kom, en of ze me daar iets voor kunnen sturen.

Wat een kutband. Uit praktisch oogpunt dan toch, he? Hij ziet er prachtig uit. Ik zal 'm nooit weer op het horloge krijgen. Da’s wel wat jammer.

Als Serica nou nog eens een horloge met een apart soort band ontwerpt, laat ze er dan met hun donder, schande dat ik vloek, een quickrelease van maken.

:man_facepalming: :woman_facepalming:

2 likes

Wat een horror verhaal kerel! :confounded: Gek dat ze dat zo klantonvriendelijk in elkaar zetten. Zij weten daar toch hopelijk ook wel dat horlogeliefhebbers vaak ook houden van banden swappen. Ik hou van ze, maar het blijven rare jongens die Fransen… :slightly_smiling_face:

Ik hoop de hoop der allergrootste hopen dat die metalen band wel aan mijn pols past… anders weet ik nu dus al in wat voor ellendeverhaal ik terecht ga komen. Dat ga ik niet trekken; zal niet de eerste keer zijn dat ik uit pure wanhoop en frustratie een kostbaar artikel expres naar de kloten help of gewoon het raam uit gooi… :sweat_smile:

Succes man met die band en laat weten hoe het afloopt. Je kan hem altijd nog in het blauwe gedeelte zetten met het halve bandje eraan… projectje! :laughing: Nee Chris, sterkte gewenst! :+1:

2 likes

Ik ben in dat NA topic al bezig met werktuigjes. :slight_smile:

Maarreh, even voor de goede orde: Het er af halen is gepriegel en je hebt een klein, klein Bergeon vorkje nodig. Maar het wil wel. Daarna kun je er alle banden van de wereld op knikkeren. :+1:

1 like