Diver inspiratie

Naast de GS en schitterende Omega zou ik ook voor de Seiko SPB143 gaan. Grijze plaat maakt hem bijzonder. Er is vast ook nog wel een mooie rubberen band voor.

Zelf heb ik sinds kort een SJA017J1 die ook op de 62MAS is gebaseerd.

4 likes

Zelf heb ik de SPB153, een Serica, een Squale 1521, een Baltic Aquascaphe GMT en een Halios Seaforth III. Dat zijn allemaal erg fijne duikers. De SPB143 is mooier dan de 153, achteraf bekeken. Die zijn echt super cool.

De sixty five is een plaatje, maar wat duurder, draagt ook mooi. De Squale is tof maar de kroon is super kut.

Ik zou, al met al bekeken, Serica, de SPB14X of een Halios pakken als ik nu een duiker moest kiezen. Waarbij Serica favoriet is.

1 like

Spulleke.

2 likes

Serica en Halios nog niet bekeken, ga ik checken, thanks voor je input!

Gaaf ding!

ook een mooie!

4 likes

Mocht je meer foto’s willen zien, daar zijn topics over:

Van Halios is op dit moment het enige nieuw verkrijgbare horloge de Seaforth IV die in het voorjaar uit komt, terwijl de Fairwind in de tweede helft van 2022 weer gaat komen.

1 like

een Marathon, als je wat zoekt moet je wel een automatic vinden rond de EUR1000.

1 like

Afgelopen weekend per toeval tegen deze SPB213J1 aangelopen voor een mooie prijs.

Ben doorgaans meer van de donkere wijzerplaten bij divers, dus twijfel nog steeds een beetje, maar wellicht dat ik het een kans ga geven :cowboy_hat_face:

Ben doorgaans meer van de donkere wijzerplaten bij divers

Terecht, bij het duiken heb je dikwijls lage visibiliteit. Dus als je naar je horloge kijkt is dit dikwijls door er met een lamp op te schijnen. Dan wil je een hoog contrast tussen je wijzers en je wijzerplaat.

Het vlakke glas en gebrek aan AR coatings op bvb de SKX’en vind ik zelfs storend onder water. Anderzijds wel een schitterend horloge, voor die prijs durf je het nog aandoen onder water.

Visibiliteit is ‘hot’ onderwater: Technische duikers gaan ook meestal voor een duikbril met zwarte rubber om zoveel mogelijk strooilicht vermijden en dus zo contrast hoog te houden. Je verliest er al genoeg aan de zwevende deeltjes in het water.

1 like

De Tag Heuer Aquaracer heb ik nog niet voorbij zien komen:

Of is die te standaard?

2 likes

Voor 1.000 Euro? Nieuw model. Dus ga je nog niet veel (betaalbaar) gebruikt tegenkomen.

1 like

Thanks voor de reactie guys. Eyeopener dat ik na 4 maanden 2 keer de SPB143 en 1 x een SKX013 heb gehad en beide niet meer bezit :sweat_smile: over flipperitus gesproken…

Zie je, toch voor een Squale moeten gaan! :grin:

1 like

Haha good one :wink: staat wel op de wishlist

Edit: voor 2024 ofzo :rofl:

1 like

True, maar on en nabij en een beetje import geluk :stuck_out_tongue:
https://www.jomashop.com/tag-heuer-aquaracer-watch-wbd1110-ba0928.html

Zei er iemand Squale?

1 like

Dat is een Quartz en het oude model. Wel een Aquaracer, dat wel…

2 likes

Serieus fijn horloge! Aanrader! :shark: :+1:

1 like

Heel mooi horloge, heb dezelfde vorige week aangeschaft horloge draagt fijn , en na een weekt loopt het ook perfect, op tijd

1 like