Serica; wie kent ze?

Yema er uit! :wink:

2 likes

Ik word nogsteeds blij van de 4512 WMB.
Af en toe een ander bandje erop naargelang de situatie waarin ik 'm draag.

Voldoende waterbestendig om mee te zwemmen, robuust genoeg om te mishandelen en in mijn optiek classy genoeg voor een formeel etentje.

7 likes

Hier is eerder wat over gezegd op HF

1 like

Hier de “California” versie. Lekker eigenwijs model met een bandje dat bij warm weer geweldig is dankzij de bijna traploze fijnafstelling.
Overigens ook een mooie diepzwarte wijzerplaat.

6 likes

Ik heb een 4512WMB. Heel er blij mee. Wat wil je weten?

Dat je er blij mee bent😜. Minpuntjes hoor ik ook graag.

Minpuntje is dat het bandje heeeel soms open gaat als je ‘m los draagt.

Zie NA: Serica 4512 WMB

Verder alleen maar lof. Bandenslet pur sang. Geschikt voor alle gelegenheden.

PS Ik kijk er nog dagelijks verliefd naar.
PPS Contact via webchat (direct met Jerome) was ook altijd zeer behulpzaam. Zie ook de podcast van Worn and Wound en Rico’s Watches waar hij laatst te gast was.

1 like

Hoe draagt zo’n bonklip bandje nou? Ziet er heel comfortabel uit!

Zie linkje hierboven. Drapeert heerlijk om de pols. Je voelt ‘m bijna niet. Bijna traploze fijn afstelling (~4mm per stap op dubbelgeslagen deel, dus ~2mm effectieve verandering).

Rammelt niet/nauwelijks, lang niet zo erg als Seiko bandjes met gevouwen eindschakels.

Draag ‘m met veel plezier.

1 like

Nee, die is gewoon snoeihard 300m WR, heeft een Yema in-house movement, en de kast is veel cooler dan de prijs doet vermoeden. Het vooraanzicht zegt niet alles. Ik heb nu twee Yema’s en ze blijven allebei. Eerlijk gezegd vind ik de lugs van de Yema geslaagder dan die van de 4512. Mooi horloge, maar fat lugs… Tja.

Vandaar deze keuze:

Kiek die witte goan dan, met die twisted lugs.

3 likes

Heel toffe detail :star_struck: :+1:

2 likes

Weet je dat wel zeker? :upside_down_face: Wel echt supervet :ok_hand:t2:

1 like

Nee, natuurlijk niet. Maar die Yema 2000 die er in zou zitten zou volgens Yema eigen maaksel zijn, fabriqué en France, en zo voorts.

Als ze jokkebrokken doen ze het in ieder geval niet voor een prijskaart van 27K Euro. :slight_smile:

Dit is wel een mooi bruggetje naar Serica:

https://www.serica-watches.com/en/collection-5303/

Dat Newton caliber, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb al een Baltic met een Soprod GMT uurwerk, dus dat zal m’n tweede worden.

2 likes

Ik ben echt benieuwd want het lijken me hele mooie horloges die betaalbaar en ook nog onderscheidend zijn.

2 likes

Kom ik even goed weg, voor alles een wachtlijst :rofl: :rofl: :rofl:

Oh echt? :face_with_hand_over_mouth:

Hele fijne horloges, is het enige verschil tussen de WMB en de Commando de wijzerplaat?

Ik zoek nog een 4512 wmb. Iemand eentje liggen die nooit gedragen wordt?

2 likes

De wijzerplaat is het enige verschil tussen de twee – ja.

Heb een WMB liggen, maar die ligt niet lang in de lade doorgaans. Helaas.

Ik ben voorzien inmiddels! :+1::grin:

Super! Ik was achterstand aan het ‘bijlezen’ :wink: . Ik zag je WMB net alsnog voorbij komen volgens – perfecte keuze :heart_eyes:. Als je de metalen band zat raakt, die tropic straps van hun zijn echt fenomenaal goed.