Serienummer in advertenties

In veel advertenties zie ik dat het serienummer van het horloge op de kast of op de garantiekaart onzichtbaar is gemaakt (op de foto dan).

Waarom is dat? Welk risico loop ik als ik dat niet doe?

Kan ik een horlogenummer aan een potentiële koper doorgeven, zodat hij e.e.a. kan verrifieren? Of beter niet?

Dat serienr. kunnen ze bv. op een nepper zetten en als je dan bij Omega dat nr. gaat navragen zullen ze beamen dat het een echte is.

Die gluiperds…

Ik heb ook weleens gehoord dat “grijze dealers” dit doen opdat de leverancier niet kan achterhalen hoe deze exemplaren in het grijze circuit terechtkomen.
Voor particulieren zou ik niet weten waarom het belangrijk zou zijn om het s/n onzichtbaar te maken, anders dan misbruik van foto’s van dat exacte exemplaar te voorkomen.

Groet
Mark

ik doe het altijd na een aantal waarschuwingen van andere liefhebbers …
men kan het nr gebruiken om op nep garantie kaartjes te drukken
en ik heb zelfs een keer gelezen dat het horloge nr in een fake serie is gebruikt, waarvan het nr dan weer bekend was en de originele in eerste instantie als nep werd gezien door het veel te vaak gebruikte nr.

Je ziet het ook dikwijls bij kentekenplaten in advertenties. Het is mij nooit helemaal duidelijk geworden waarom mensen dat doen, misschien dat het hier wordt opgehelderd :wink:

grtz RoB