Serienummer niet tonen

Wat me opvalt bij sommige advertenties op Ebay en MP is dat mensen het serienummer of nummer van een limited edition van hun horloge wegphotoshoppen (zelf een woord verzonnen).

Weet iemand waarom mensen dit zouden willen doen? Het lijkt me juist een verkooppunt: kijk, de mijne is echt?

kwaadwillende kunnen dan jouw nummer gebruiken om aan te tonen dat het een echte is

Dan krijg je van die neppers aangeboden “incl. papieren en doos” voor een hoge prijs, maar net aantrekkelijk genoeg en lager dan te doen gebruikelijk. Aangezien er dan bestaande serie- en modelnummers worden gebruikt zou je wel eens kunnen denken met een echte te maken te hebben. Daarom altijd serienummers weglaten op foto’s die je op internet zet.

Fijn weekend,
Eric

Wat ook een reden kan zijn, bekende merken houden bij welke distributeurs welke serie nummers uitgeleverd krijgen.
Als er dan een partij op internet verschijnt, dan is het eerste contact punt (distributeur) al snel gevonden.
Dus vaak in het grijze circuit halen de verkopers de serie nummers weg.

van een serienummer zou ik het me nog kunnen voorstellen, maar van een limited niet. Als de limited 999 stuks is, dan kan een nepmaker toch gewoon een nummer kiezen. Geen noodzaak om deze af te schermen lijkt mij?