Serienummer Omega 265 onleesbaar gemaakt

Ik heb deze prachtige Omega met Cal 265 gekocht via ebay. Aan de binnenkant van de deksel staat met de hand initialen en '56 gegraveerd wat het productiejaar zou kunnen betekenen Op de plaats waar het serienummer hoort te staan, zijn nog net enkele kleine deeltjes van cijfers herkenbaar, het serienummer zelf is inleesbaar gemaakt, weggeboord of zo. Ik kan zelf maar 1 reden bedenken waarom iemand het serienummer wegmoffelt en dat is geen beste. Welke redenen kunnen er nog meer zijn om zoiets te doen, iemand kennis of ervaring?

Tnx

56 in de deksel zou ook een datering van de service kunnen zijn. Ik vermoed dat je aanname correct is maar vraag me af hoe een “rechtmatig” eigenaar kan aantonen dat het de zijne is/was. In een PvB worden in 99,99% geen serienummers genoteerd.

Volgens mij is er op geschoten.

3 likes

Denk het ook…

7 likes

Leuke aanwinst, wel jammer van dat serienummer, maar dat drukte de prijs vast wel een beetje. Of was het een aap uit die pas uit de mouw kwam toen je het deksel eraf haalde?

Ik kan maar één reden verzinnen waarom ze dit zouden gedaan hebben!!!

1 like

Dat moet wel gebeurd zijn terwijl het uurwerk was gedemonteerd, anders zou het vol met slijpsel moeten zitten. Niet echt iets dat een willekeurige dief of heler zou doen. Maar waarom hè?

1 like

Heel vreemd. Ik zou hem lekker retourneren

Vreemd, want ook als “dief” lijkt het mij opvallender een horloge te verkopen met weggeboord serienummer dan met een aanwezig serienummer, al dan niet geregistreerd.

Zou dit misschien door Omega zelf gedaan kunnen zijn, of door een dealer?? Die dit horloge ooit op de grijze markt heeft gebracht?? En zo eventuele garanties wil vermijden??

Maar als ik kijk naar dat binnenwerk lijkt omega wel met een sharpie erin te zijn gekrast en de wijzerplaat is door iemand die dronken is getekend? Dit schreeuwt FAKE naar mijn idee.

of trap ik nu met open ogen in een troll momentje :stuck_out_tongue:

1 like

Er lijkt mij maar één reden te zijn om het serienummer weg te vijlen. Om herkenning na diefstal te voorkomen. Overigens, als er vijlsel in het uurwerk terecht is gekomen, kan dat aanzienlijke schade veroorzaken. Verder is de wijzerplaat een uitermate slecht uitgevoerde nepper. Dit mag je niet eens redial noemen.

Let wel: de verkoper hoeft niet zelf de dief of vervalser te zijn. Hoop voor je dat je er niet teveel voor betaald hebt.

Met een beetje mazzel is de diefstal al lang verjaard :slight_smile:

1 like

Hoeft geen diefstal te zijn, misschien is het horloge “gewoon” een samenraapsel en wilde men vermijden dat je daar via de Omega database achter kon komen?
Maar dan hadden ze inderdaad wel de wijzerplaat beter mogen doen :confused:

1 like

Het kan ook een heel bonafide reden hebben.
Ergens in het verleden heeft een horlogemaker de brug vervangen en hij wilde juist niet dat het een Franken-watch werd met “non matching” nummers. De brug kan uit een ander type horloge zijn gekomen.
Om die reden kan hij het serienummer verwijderd hebben.

1 like

Heb m als 50’er gekocht, manuele inscriptie kan idd zowel productie- als servicejaar zijn, hebben we dus toch t serienummer weer voor nodig …

Was ook op de foto zichtbaar, nog niet teveel aandacht aan besteed. Denk dat ik qua aankoopprijs wel goed zit

1 like

Ik ook, maar er zijn er blijkbaar toch meer

Komt uit Argentinië, zal t Maxima straks even vragen

Ook een valide reden idd, nog niet aan gedacht

Ook een goede reden om t zo te doen, tnx