Serieus

arie Schreef:

stop er eens een jaartje mee, heb ik ook gedaan.
gewoon niks meer kopen, en je gedachten verzetten
naar andere dingen, er is nog zoveel meer dan
alleen horloges;)

ongeveer het zelfde, in ieder geval ff op laag pitje en het beviel prima (tu)
daarna kun je natuurlijk weer gewoon helemaal los gaan :smiley:

Niks mis mee, toch ?! Je kunt evengoed gewoon lekker mee beppen met de rest (zonder elke twee weken een nieuw klokje te kopen)…

Groet
Mark

Niets kopen en sparen tot dat de deepsea er is

Bij mij heeft de goesting vooral te maken met de aanwezige fondsen… Als je horloges van een paar duizend euro normaal vindt denk ik dat het vooral een
luxeprobleem is.

Zo te lezen werken ze bij jou. :wink:

Ook sterkte toegewenst.

Cheers,
Elf.

Heel herkenbaar, ikzelf ben in de afgelopen jaren ook terug gegaan van ruim 20 naar op dit moment…2.

Ach, er is zoveel meer te doen buiten horloges en toch kom ik iedere keer weer terug.

Eric

Voor de duidelijkheid, ik ga mijn budget echt niet aan wat anders uitgeven
Ook thuis hebben ze pech :smiley:

Ik zit nu alleen op slot met de keuze(s)
Misschien wordt het tijd voor totaal iets anders

En nee, de deepsea is nog steeds geen optie :wink:

Hee Ed,
ik zou me er niet zo druk om maken, je hebt gewoon een soort writers block, maar één goede meeting en je bent weer ‘back on track’ :)-D

1 Ding is wel duidelijk: het is voor velen herkenbaar. Je zegt in je laatste post dat je op slot zit met de keuzes. Dat is eigenlijk wel raar, want dat zou betekenen dat de tevredenheid over je huidige horloge gekoppeld is aan het kunnen maken van een keuze en niet gekoppeld is aan het horloge zelf. Toch herken ik wel wat je zegt: ik heb wel de onrust, dat ik weer iets nieuws wil aanschaffen (in sommige gevallen is dat ook compensatiegedrag), maar ik kan wel enorm genieten van mijn huidige collectie. Ik kan daar dus (nog) niet iets van weg doen en daar zit hem denk ik het verschil. Ik heb het gevoel dat jouw onrust (ik wil wat nieuws hebben) ook maakt dat je anders kijkt naar het horloge dat je hebt. Misschien zou je op een andere manier lol van je hobby moeten krijgen, bijvoorbeeld naast je topstuk een ander type collectie gaan opbouwen van (goedkopere) horloges en die gaan uitstallen. Bijvoorbeeld met een thema: verschillende uurwerken. Kun je weer zoeken, genieten van wat je opbouwt, variëren met dragen en als je ze toch zat bent(goedkoper) flipperen.
Nou ja, het is maar een ideetje.

malus65 Schreef:

Hee Ed,
ik zou me er niet zo druk om maken, je hebt gewoon
een soort writers block, maar één goede meeting en
je bent weer ‘back on track’ :)-D

Hahaha :smiley: ja een meeting is een goed medicijn

schmeink Schreef:

Voor de duidelijkheid, ik ga mijn budget echt niet
aan wat anders uitgeven

Misschien wordt het tijd voor totaal iets anders

Vintage VDB …

Tsja, ik heb ook jaren gehad dat ik elke maand wel wat anders kocht of ruilde. Het laatste half jaar is het rustig en draag ik alleen nog maar mijn GMT Master. Dit is overigens de vierde gmt master die ik heb aangeschaft, vier maal precies de zelfde. Ik denk gewoon dat dat “mijn” graal is en voorlopig hou ik het hier bij.

Als die je goed staat en je er prettig bij voelt is het ook een fantastisch horloge(tu)

Rick Schreef:

schmeink Schreef:

Voor de duidelijkheid, ik ga mijn budget echt
niet
aan wat anders uitgeven

Misschien wordt het tijd voor totaal iets
anders

Vintage VDB …

+1

EricPP Schreef:

Heel herkenbaar, ikzelf ben in de afgelopen jaren
ook terug gegaan van ruim 20 naar op dit
moment…2.

Ach, er is zoveel meer te doen buiten horloges en
toch kom ik iedere keer weer terug.

Eric

Zozo Eric, ze gaan met de bosjes! :smiley:

Welke heb je nog over van het stel?

Koop nu gewoon eens die Oris Meistertaucher waar je het al tijden over hebt.
Geen aanslag op je budget, en je kunt rustig eens nadenken over wat je echt wil;
Blijven hoppen (waar niets mis mee hoeft te zijn als de achterliggende gedachte maar de juiste is, en je het niet doet vanwege interne onrust) of tevreden zijn met een prachtig horloge waarvan je er de afgelopen jaren echt bizar veel van hebt verkocht/geruild.
Ik denk dat het bij jou een typisch geval is van “the chase is much, much better than the catch”.
Ik heb het ook een beetje gehad, niet in deze mate maar toch.
Een stuk of vijf/zes horloges van rond de E1000, soms meer, in een jaar,…
Nu dus terug naar drie,waar een soort van verhaal aan zit (geboorte van kinderen, je kent dat wel :slight_smile: ) en dus niet weg kunnen.
Just my 2cts.

Edwin, niet zo zeuren man. Je bent gewoon verslaafd aan klokken en daar moet je maar mee leren leven :wink:

En je kan niet nu stoppen want dat houdt in dat een dweller je over het randje heeft geduwd om te kappen met klokken. Dat is gewoon niet mogelijk. Daar is een dweller veel te mooi voor!

Er is helemaal niks mis met een dweller, sterker nog ik zou er zo weer 1 kopen maar dan jonger, completer, enz

Ik hoop niet dat ik spijt ga krijgen :smiley:

Tja…

Hier is de prutperiode ook toegeslagen moet ik eerlijk bekennen!

Vrijwel inspiratieloos in mijn prijsklasse op dit moment zeg maar.

Ik heb wel lekkere trek in een Ploprof of een mooie Patek maar op dat gebied is de knip weer aardig inspiratieloos zeg maar…

Hier gaat t kompas ook even de andere kant uit,er staat een forse stereoupgrade op stapel dus het is even sappelen tot die tijd…

Blijf wel t forum op de voet volgen je weet maar nooit!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Groot gelijk Edwin.
Gewoon de boel vekopen, naar de Kijkshop voor een Q&Q en als wat gaat overhouden boek je lekker een weekje Centerparcs met het gezin.

Ik zal je wel missen hier maar gelukkig hebben we Facebook nog…:stuck_out_tongue: