Service 2x Tissot Navigator 44646

Verkoop één van de twee en je bent al een eindje opweg :wink:

1 like

Goed plan, interesse? :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

2 likes

Neeuh, ik mot niks hebben van dat merk :yum:

1 like

:joy::joy::joy:

Hoewel er met zo’n Navigator m.i. niet veel meer te navigeren valt dan met een dresswatch, is het wel een mooi horloge. Leuk om het verslag te lezen.:+1:

1 like

Nee inderdaad, is me ook niet helemaal duidelijk waarom dit model ook Navigator heet. De meeste Tissot Navigators hebben extra functies; GMT, 24 uur, chrono, etc, maar deze niet.
Of je moet de draaibare lunette als functie zien. :thinking:

1 like

Je kunt als scout natuurlijk wel navigeren op de zon, maar dat kan met i.d.d. met elk horloge met 2 wijzers.
Zal wel te maken hebben met het succes van de Navitimer…?

1 like

Ja met een goede camera erop schiet de prijs flink omhoog.
Alleen met een zwenkarm heb je geen onderverlichting en dat is toch wel belangrijk.

1 like

Kijk dat had ik dan weer gemist. Wat zijn nog meer nuttige weetjes? ik heb nog nooit zo’n ding gebruikt.
Oftewel, welke zou jij adviseren? :sweat_smile:

Als je een eenvoudige wilt sowieso een Euromex, maar die hebben ook trinoculair met camera maar dan zit de camera er los bovenop.
Euromex zit in Arhnem ik denk dat je daar wel wat verschillende microscopen van hun kunt bekijken.

Verlichting is belangrijk en ook de werkhoogte, dat je genoeg ruimte hebt voor je uurwerk en nog wat ruimte over hebt om eraan te werken, olie geven of spiraal plooien.
En een zoom is wel handig maar maakt het ook meteen wat duurder, en anders een vaste vergroting van 20/40x

Ik had een keer gewerkt met een Leica EZ4 en dat was echt super.
Alles in één, camera, hdmi, sdkaart, wifi om te streamen naar laptop of telefoon, 7 verschillende lichtstanden, lichtsterkte regelbaar.
Maar die zijn nieuw heel erg duur, op ebay een zoekopdracht ingesteld en uiteindelijk een hele mooie deal kunnen maken.

1 like

Dank je, ik ga weleens wat rondkijken.

1 like

Mooi topic en mooie horloges! Je had al veel gegadigden voor 1 van de 2 toch?

1 like

Inderdaad. Al moet je altijd afwachten of dat blijft als puntje bij paaltje komt, maar dat ga ik maar eens onderzoeken dan. Je staat op de lijst. :+1:

1 like

Ik wacht het ‘geduldig’ af :roll_eyes::wink:

1 like

Wat een mooi verslag.

1 like

Wow! Gaaf!

1 like

Hulde :clap:t2: Weer wat geleerd voorzover ik het snap :wink:

1 like

Allemaal bedankt voor de leuke reacties; nog even een paar kiekjes gemaakt op de vreselijke plastic tuintafel, maar het gaat om de horloges zullen we maar zeggen. :sweat_smile:

3 likes

Gewoon de tap polijsten in een tappenbank😅 blijft altijd weer even lastig ( doe het niet vaak genoeg) maar je hebt er wel resultaat mee.

2 likes

Mooie exemplaren! Ik heb een Pontiac Hydraulica met zo’n 2481 uurwerk :slight_smile:

Werkt de snelverzet van de datum nog goed met die dikke o-ring in de kroon?

1 like