Service 2x Tissot Navigator 44646

Ah, ja met de schijf al op z’n plek is het niet te doen.
Met het schroefje een half slagje los krijg je die datumschijf er net onder maar blijft het veertje en de jumper wel netjes op z’n plek.
Succes :+1:

1 like

Hulde voor de mooie uiteenzetting!
Zeer leerzaan en mooi om te zien/lezen.

Wat gepaard gaat met een fantastisch resultaat!

1 like

Dank je. Inmiddels alweer even geleden, maar voor mij ook leuk om weer even terug te lezen :sweat_smile:

1 like

Dit is precies de wijze hoe ik het (door trial en error) ook als “eenvoudigste” manier uitvoer.

2 likes

Precies. En als dus even de datumschijf eraf moet (je weet wel, Giles de la tirette :grimacing:) dan haal ik alleen het andere plaatje eraf, en deze alleen een slagje los :innocent:

2 likes

Hahahaja, ikke ook.

Het is dat het incabloc eronder zit, anders zou ik hem bij een service ook laten zitten.

De persoon die dit zo verzonnen heeft, moet een hekel aan knutselaars gehad hebben.

2 likes

Lijkt het wel op Inderdaad :sweat_smile:
Overigens konden ze er bij ETA ook wat van, weet niet of je wel eens zo’n dames pr516 open hebt gehad, maar het datumjumpertje daarvan is nog een graadje erger :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Hoe vaak ik dat gedacht heb… :joy:

2 likes

Prachtig werk en een mooi verslag. Ik ben het mijzelf ook aan het aanleren.

Ik merk wel dat ik erg veel last heb van stofjes in de ruimte. Hoe ga jij hiermee om?

1 like

Zoveel mogelijk alles onder je stolpje laten liggen, als je iets afblaast met je blaasbalgje niet over tafel blazen maar naast je. En regelmatig je uurwerk inspecteren of er geen stof in is beland. Een stereomicroscoop is hierbij wel heel handig.

1 like

Yep, heb er ook nog wat liggen

1 like