Wie weet een goede horlogemaker on de buurt van Rotterdam/Den Haag die een Omega horloge uit 1962 een onderhoudsbeurt kan geven?
Ik denk dat het plastic glaasje en de kroon vervangen moet worden.
Wie weet een goede horlogemaker on de buurt van Rotterdam/Den Haag die een Omega horloge uit 1962 een onderhoudsbeurt kan geven?
Ik denk dat het plastic glaasje en de kroon vervangen moet worden.
Is de kroon nog origineel?
Omega heeft gesigneerde glazen, die kun je dan beter weer krasvrij maken. Een originele heeft een klein Omega logo precies midden in het glas.
Ik zou tikken ClockWise in Hellevoetsluis.
Daar heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad.
https://clockwise.nl
Origineel plastic glaasje kan ook Ruud normaliter niet aan komen - maar hij heeft meer connecties dan ik. Omega-kroon wordt helemaal lastig. Voor het glas zijn niet-originele alternatieven die een fractie kosten van een Omega-plexi - die zitten al ruim over de 100 euro inmiddels.
Ik kan hem zeker servicen, maar de kroon wordt een ongesigneerde (wel een betere maat) en het glas passend maar ook niet van Omega. Uurwerk zou heel goed uit de 260-serie kunnen zijn, afgeleid van de 30T2.
Anders wordt het bij iemand die Omega-certified is; wordt in principe voor een 3-wijzeruurwerk vanaf 750 euro ex glas en kroon.
Plastic glas en kroon zitten inbegrepen in de full service prijs, zo ook de meeste uurwerk onderdelen
En dan eventueel een wijzerplaat? Die zier op de foto ook niet heel fris meer uit als ik het goed zie door het vergeelde glaasje.
Tjonge.
Moet je niet willen. Dan krijg je een nieuw horloge, en Omega heeft deze ook echt niet meer zomaar liggen hoor.
Kwestie van smaak. Zelf zou ik een wijzerplaat met de mazelen vervangen. Maar goed zoveel eigenaren zoveel voorkeuren.
Vervangen door wat? Er is niks nieuw te krijgen hoor. Dit is een horloge uit 1962 he. Koop dan een nieuw horloge en geen vintage, doe niet zo moeilijk.
Of opnieuw laten opmaken……
In de meeste gevallen wordt het daar echt niet mooier op
Bij het opnieuw opmaken wordt de plaat vaker verkr*cht dan dat hij er van opknapt.
Eens, maar in dit geval weet ik niet of dat niet al eens gedaan is. De foto is te matig maar OMEGA oogt bibberig en diep zwart ‘bovenop’ de patina te liggen ipv er onderdeel van te zijn.
Indien de plaat niet op een betere foto toch gewoon origineel blijkt zou je een andere dial sourcen / opnieuw redialen kunnen overwegen.
Kort door de bocht, als ie origineel is zo laten… anders wat mij betreft ermee doen wat je niet laten kunt.
Tsja als hij al niet meer origineel is maakt het geen hol uit
Omega maakt zelf ook platen op tegen een riante vergoeding. Ik heb nooit gezien hoe dat er uit ziet maar ik neem aan dat die weer echt als nieuw zullen zijn. Ik verwacht niet dat Omega zijn naam te grabbel wil gooien met matig nieuw opgemaakte platen.