Service bij dealer of niet?

Onlangs een mooie Sinn gekocht, die 9 jaar heeft stil gelegen. Daarvoor bij de buurtjuwelier een beurt gehad.
Heeft helaas geen papieren meer (komt uit 60’s of 70’s).

Hij loopt erg goed, maar wel een halve minuut per dag verschil. Nu wil ik eigenlijk meer weten van het horloge, maar Sinn geeft aan niet specifieker te kunnen zijn dan 60’s of 70’s.

Opsturen naar Sinn zou wellicht wel wat meer duidelijkheid kunnen geven en met een full service komt er toch een stukje meer historie en echtheid terug. Nadeel: prijskaartje en lang niet zo’n uitgebreide rapportage als bij de lokale horlogemaker/liefhebber. De prijs wordt rond de € 500,- geschat, als ze alle onderdelen überhaupt kunnen krijgen die nodig zijn te vervangen. Dit zal minimaal zijn, aangezien hij goed loopt.

De lokale horlogemaker heeft aangegeven dat het € 175,- kost en dat ie genoeg onderdelen heeft liggen/aan kan komen. Voordeel: sneller, goedkoper, veel foto’s. Maar geen uitspraken over echtheid/papieren.

Wat zouden jullie doen? Service is niet perse nodig, dus tis een luxe probleem. Daarnaast ook (voor nu) geen aandrang om te verkopen. Lang geleden dat ik dat had bij een horloge trouwens, instant love… Maar voor de toekomst?

1 like

Heb je ook een paar foto’s? Niet dat ik dan een onderbouwde mening zal hebben maar ben gewoon nieuwsgierig :wink:

Ik zou eens wat reviews opzoeken van die buurtjuwelier. Als er geen gekke dingen opduiken, zou ik het doen.

Terzijde: als ik de recente ervarigen lees met een officieel Omega servicepunt dat er een zooitje van maakt, zou ik die knaken in iets leukers steken en voor EUR 175 die lokale juwelier proberen. Als een gerenommeerd merk als Omega zich dit blijkbaar kan veroorloven, vermoed ik dat de rest niet veel beter is.

Wat extra geld betalen waardoor je zekerheid krijgt over de authenticiteit van het horloge lijkt mij ook wat waard. Straks blijkt na 20 jaar dragen dat het een nepperd is…

Eenmalige investering, daarna gewoon bij de buurtboer

Daar zit ik dus ook een beetje mee. De lokale horlogemaker heb ik al vaker contact mee gehad en heeft al meer goed werk geleverd voor me. Dus dat zit wel goed.

Vraag is alleen om het me ruim € 200,- waard is voor de bevestiging dat ie echt is van de leverancier. Die heeft geen records meer uit die tijd en kan dus ook alleen zien dat het echte onderdelen zijn die er in zitten.

Waren er in e jaren 60/70 Sinn replica’s?

1 like

Als de lokale horlogemaker positief bekend staat zou ik het horloge daar laten servicen. €175,00 of €500,00 is een heel groot verschil. Wel zou ik even informeren of deze horlogemaker orginele onderdelen bij Sinn kan bestellen.
Momenteel heb ik mijn Omega Quartz bij onze plaatselijke horlogemaker in reparatie en hij heeft hiervoor onderdelen bij Omega in Zwitserland besteld. Dit scheelt mij ook een klein kapitaaltje.
Succes met je Sinn!

1 like

Geen idee. Zal vast niet veel zijn… :wink:

Dat kan toch helemaal niet? Dacht dat merken als Omega en Breitling geen losse onderdelen verkopen. Met name om de monopoly te behouden.

1 like

Het duurt 4 tot 6 weken tot de bestelde onderdelen er zijn, misschien dat het via een gecertificeerde persoon/bedrijf is besteld? In ieder geval is de bestelling van onderdelen voor mijn Omega onderweg!

Misschien niet rechtstreeks bij Omega, maar je kan nog veel Omega onderdelen kopen hoor bij toeleveranciers

1 like

In principe kan een beetje horlogemaker toch ook het kaf van het koren scheiden mbt de authenticiteit?

Ik zou lekker naar de lokale horlogemakert gaan.
Je vraag is leuk maar jij beslist natuurlijk wat het je waard is. Je geeft al aan instant love, en hij gaat er waarschijnlijk niet uit. Die bevestiging zou misschien iets meer opbrengen bij verkoop, geen ruim €300,- meer lijkt mij.

Nogmaals jij vindt hem mooi en wat maakt het dan nog uit of die echt is?

Heb net mijn Omega vandaag teruggestuurd naar het OSC na een niet 100% correcte servicebeurt; desalniettemin raad ik je toch aan eenmalig een service bij de dealer te doen.

Tenminste; omdat je aangeeft dat het “instant love” is; dan is dat extra geld -naar mijn subjectieve mening- het extra geld wel waard.

Dat was namelijk ook voor mij de reden; mijn “klokje” is ook een blijvertje :relaxed:

Zonder foto’s of een referentienummer is dit echt kansloos speculeren. Sinn heeft voor zover ik weet vooral ingekochte uurwerken gebruikt dus onderdelen zou in principe geen probleem mogen zijn. Kroon, wijzers en wijzerplaat is een ander verhaal.

1 like

Verklaar u nader svp

En natuurlijk foto’s or it did not happen

Maar ik snap het wel, u bent bang dat u verliefd bent op een nepper :wink:

Precies. Waar blijven de pics…? :frowning: :slight_smile:

En zoveel nieuwe onderdelen zullen er niet nodig zijn, if any. Hooguit een nieuwe veer om de amplitude weer boven de 300 te krijgen, maar 280 is ook al best hoor.

Precies, of wordt hier duister spel gespeeld?

Verliefd worden op een dame van lichte zeden is een zonde :innocent:
en men zal eeuwig branden in de hel.

1 like