Service IWC mark 12

Beste mensen,
Mijn Mark 12loopt 2,5 jaar na een service beurt door IWC van 800 euro weer niet. Antwoord IWC is dat de wijzerplaat vervangen moet worden (corrosie?) en een nieuwe service beurt samen voor 1000 euro.
Ik heb gevraagd aan de dealer of dit normaal is en een klacht bij IWC ingediend maar het enige antwoord dat ik van de dealer krijg is dat IWC geen service beurt geeft als ik de wijzerplaat niet laat vervangen.
Wie weet waar ik wel een service beurt kan laten geven zonder dat ik mijn wijzerplaat moet laten vervangen? Er is nl helemaal niets aan de wijzerplaat te zien en na vorige keer de wijzers en de kroon te hebben laten vervangen vind ik het wel genoeg. Overigens weet ik niet wat jullie ervaringen met IWC horloges en de service zijn maar ik vind het echt van de zotte dat een horloge van 20jaar oude zo veel nieuwe onderdelen vraagt en na2,5 jaar al weer niet goed loopt.

2 likes

Ga eens voor een vrijblijvende prijsopgave langs bij Timefix in Akersloot, hij is erg professioneel en zal je prima helpen.

IWC is het type merk dat liever heeft dat je elke paar jaar een nieuwe koopt…

3 likes

Denk , alle merken wel :grin::grin::grin::grin:

2 likes

True, maar zij doen wel heel weinig moeite om dat te verhullen…

Breitling idem dito.

Ik denk dat je beter terrecht kunt bij een onafhankelijke horlogemaker als de garantietermijn verstreken is. Als je de wijzers 3x verwijderd en terugplaats is dat vaak zichtbaar op de plaat en wijzers maar dat betekent niet dat de hele bende vervangen dient te worden

Een schande, ik heb dezelfde ervaring met IWC gehad, dat heeft mij destijds doen besluiten lekker in een andere prijsklasse te gaan shoppen, veel leuker, en na 7/10 jaar dragen van mijn Seiko vallern de kosten voor een service erg mee. Gaat bij niet eens (echt) om het geld, maar ik moet er te “hard” voor werken om het aan wat Zwitserse graaiers te overhandigen.

1 like

In de MK XXII zit een JLC caliber. Misschien dat dat je helpt om een onafhankelijke horlogemaker te vinden.

Bedankt voor je antwoord, bedoel je dat de wijzers en plaat beschadigen door een servicebureau?en dat IWC daarom zegt dat eerst de wijzers en nu de plaat vervangen moeten worden omdat er corrosie op zou zittten?

Het ligt niet aan het horloge maar aan IWC.

Dit is zoiets als zeggen dat je auto geen beurt krijgt van de dealer omdat er krassen op je velgen zitten.
Helaas hebben die Zwitsers een monopolie en maling aan hun klanten.

Lekker een onafhankelijke horlogemaker een beurtje laten uitvoeren.

Als een horloge na 2 jaar stopt met lopen, na een beurt van de fabrikant, dan gaat er iets heel erg mis.
Of je golft/mishandeld het horloge, of de fabrikant zou een achter het oor moeten krabben en dit kostenloos op moeten lossen, na een full service mag je m.i. minimaal 5 jr. foutloos werken verwachten, behoudens als gezegd gebruik waarvoor het horloge niet is gemaakt…

nou we zijn er uit, inmiddels tm Schaffhausen geprobeerd duidelijkheid te krijgen en zoals al aangegeven door 1 van jullie: het is IWC beleid om je vintage horloge te strippen zodra ze het in hun handen krijgen.
nieuwe kroon, nieuwe wijzerplaat, nieuwe wijzers, allemaal om er maar zo veel mogelijk nieuw spul op te zetten.
ik heb uiteindelijk gekozen voor een servicebeurt zonder de wissel van de wijzerplaat, na veel aandringen was dit ineens wel mogelijk, echter geen garantie als er een storing optreedt die door de wijzerplaat veroorzaakt wordt ( huh??)

enfin, de laatste beurt bij IWC dat is zeker en eigelijk ben ik wel helemaal klaar met dat merk en hun gebrek aan waardering voor hun erfgoed en arrogantie.

bedankt voor jullie antwoorden en adres voor de volgende beurt

2 likes