Service IWC

Vraag: is een IWC horloge alleen te servicen via de officiele weg :astonished:
Mijn dank voor uw antwoord.

Veel IWC’s hebben een Valjoux-uurwerk dus vast wel elders te servicen. De inhouse-movements misschien niet

1 like

Ron Sonders in Leusden is gecertificeerd voor IWC.

3 likes

Dat klopt in veel gevallen maar de modificaties worden dan niet gedaan die een IWC atelier wel doet.

Daarnaast is het pijnlijk als je met je gereviseerde horloge condens onder het glas hebt. De niet geautoriseerde horlogemakers komen niet aan de juiste pakkingen > die van de bodem lukt ze nog wel maar vooral de glaspakking is nergens te vinden. Een glaspakking heeft juist veel te lijden door UV licht en wordt hard. Na de revisie kan hij nog wel waterdicht zijn maar dat is een momentopname en garandeert niets. Een IWC atelier geeft 2 jaar garantie op een full service.

4 likes

Hier heb ik hele goede ervaringen mee.

Hier ben je echt aangewezen op de kennis van een IWC atelier, uurwerk onderdelen zijn niet te vinden en olieschema is niet online. Zeker de moderne inhouse uurwerken met ceramische componenten kunnen vernield worden als daar iemand zonder het juiste materiaal aan gaat werken.

3 likes

Ik zie dat @Horloge24 al gereageerd heeft. Dat is natuurlijk de enige juiste plek voor een IWC service, en een prettig forumlid ook nog.

3 likes

Dank voor uw snelle reacties, ik weet genoeg.