Ik heb zojuist een account gemaakt, dus ik kan nog geen persoonlijke berichten sturen helaas. Daarom probeer ik het op deze manier. Ik was online aan het zoeken waar in Nederland ik een King Seiko 4500a uurwerk kan laten repareren.
Het uurwerk is al naar een horlogemaker geweest maar deze wist geen manier om de benodigde horlogeonderdelen te krijgen.
Nou las ik op dit forum dat @PeterLC al een keer iemand geholpen heeft bij het repareren van een KS 4500a en ik vroeg me af of U dat nog steeds doet of wat meer informatie voor mij heeft.
haha is het zo vervelend om deze horloges te repareren? Zoek eigenlijk iemand die dit vaker doet en weet hoe hij aan deze onderdelen moet komen of ze zelfs al heeft liggen.
Het probleem is over het algemeen inderdaad de verkrijgbaarheid van onderdelen. Horlogemakers die veel aan hedendaagse horloges werken hebben een aantal vaste leveranciers waar ze onderdelen vandaan halen, en als die ze niet meer hebben zeggen ze dat de onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn.
Ze moeten dan namelijk op zoek naar donoruurwerken of losse onderdelen en moeten dan gaan snuffelen op ebay etc. Daar hebben ze geen zin in dus zeggen ze dat het niet meer te krijgen is.
Je kunt dus inderdaad het beste iemand hebben die veel aan vintage Seiko sleutelt, mogelijk heeft die de nodige voorraad onderdelen liggen waar hij uit putten kan.
Dag Jaap
Wat mankeert er aan ?
Er is nog wel iets aan onderdelen te vinden bij Seiko.
Ik ben horlogemaker en doe aardig wat Seiko’s, ook Grand en King Seikos
Meer info op www.tentotwo.nl,