Service Lapanouse 1350

Freddy, bedankt voor het delen.

Zo, zullen we eens een topic weer reanimeren? Ik hoop dat jullie het niet erg vinden!

Ik heb namelijk weer iets gezien wat blijft hangen, maar er zit dus een Lapanouse uurwerk in, wordt verkocht “as is” zonder service historie…

Bij het zoeken op HF kwam ik dit topic tegen en nu probeer ik via de kennisdragers maar even: moet ik dit willen kopen :sweat_smile:?

2 likes

Ziet er leuk uit, maar ik zou niet graag geld uitgeven aan een penanker uurwerk.

1 like

Gekke vraag wellicht, maar wat zou een uitgebreide service moeten kosten op een dergelijk uurwerk? Puur om de overweging concreter te kunnen maken

Het is een leuk ding, vind je het mooi? Kopen! Wat is het eigenlijk? Ik kan het niet opmaken uit de foto’s

Thanks! Het is een Ollech & Wajs “Sport” uit de jaren 60/70 met de handopwinder van Lapanouse dus.

Kreeg de tip om onze @PeterLC even aan z’n jasje te trekken :grin:

2 likes

Het is niet zozeer hoeveel het kost, maar wie het wilt doen :sweat_smile:.
Je bent er ook lang mee bezig, net als een ankergang. Waarschijnlijk langer, aangezien de meeste horlogemakers weinig ervaring hebben met dergelijke uurwerken.

Dus… Als er geen onderdelen vervangen hoeven te worden, zit je kwa kosten richting een Zwitserse ankergang hoor.
Mocht je wel onderdelen nodig hebben, kun je het beste een donor zoeken.

Afhankelijk van wat hij kost :sweat_smile:.
Het is wel een mooie.

1 like

Als ik dit zo lees moet ik het niet willen. De vraagprijs ligt op ongeveer €500…

1 like

Hoe mooi ik hem ook vind, dit zou ik er echt niet voor over hebben… Wat een geld.

Als je ziet wat ik voor rond de €500,- in mn kist heb liggen uit Japan… vintage Seiko heb je daar een 21 jewels automatische chronograaf voor, chronometer nauwkeurige uurwerken etc.

Voor het dubbele heb je een constellation c shape, ontworpen door Genta… zet de prijs wat in perspectief.

1 like

Ik ben er niet hoor! :shushing_face: :no_mouth:

Nee, dat gaat hem bij mij niet worden. Ik krijg bij een eerste blik de indruk dat dit een uurwerk is dat niet echt gebouwd is om ooit nog geserviced te worden. Sommige van de radertappen zijn hier vrijwel onmogelijk ooit nog op hun plek te krijgen gedurende de her-opbouw.

1 like

Ik ga mezelf en jullie veel leed(vermaak) besparen door dit horloge te vergeten :laughing: