Service lemania

Omega en consorten maken het moeilijker maar gelukkig niet onmogelijk om aan de benodigde onderdelen te komen.

Vrees dat het toch niet zo eenvoudig is als jij het voorstelt.

1 like

Hoi Peter,

Ik vind het jammer dat je conclusies trekt op basis van aannames. Je hebt geen volledig beeld van wat ik al heb gedaan.

In plaats van ervan uit te gaan dat ik onvoldoende gekwalificeerd ben, zou ik het waarderen als je — net als @menkepie — een inhoudelijk en onderbouwd advies geeft dat mij verder helpt.

Niet iedereen is in de gelegenheid om naar de horlogemaker school te gaan en op die manier het vak te leren.

Ik ga deze uitdaging in ieder geval aan en ben gemotiveerd om ook dit probleem op te lossen. Het is mij immers al gelukt om het uurwerk opnieuw op te bouwen en werkend te krijgen, inclusief de chronograaf. Daarom heb ik er vertrouwen in dat dit mij ook zal lukken.

Daarnaast realiseer ik mij dat er een kans bestaat dat het misgaat. Dat risico neem ik echter bewust, aangezien het mijn eigen horloge betreft. In dat geval zal de reparatie mogelijk duurder uitvallen. :wink:

7 likes

Onderdelen vormen inderdaad een uitdaging. Ik heb daarbij gemerkt dat geduld van grote waarde is. Door dagelijks even te kijken, bijvoorbeeld op eBay, vergroot je de kans dat het gezochte onderdeel uiteindelijk beschikbaar komt.:slight_smile:

1 like

Vd Gevel in Tilburg heeft ook nog best veel Omega onderdelen op voorraad :+1:t2:

1 like

Nieuwe pakkingen, kronen e.a. vind je toch niet direct op eBay? Gebruikt, dat wel, maar zijn ze dan beter dan wat je hebt?

Net zo met onderdelen van het binnenwerk, is wat je krijgt beter dan wat je hebt?

Binnen specs met onderdelen van eBay zou echt zeer speciaal zijn…

1 like