Het ziet eruit als een normaal schroefdeksel. Is dit een compressor kast ofzo?
Ik heb dit model ooit gehad en hoorde ook steeds een rammelend geluidje.
Zelf onderzoek gedaan en het was niet de rotor. Maar de interne duikring. Die ligt er losjes in. Bij schudden maakt die ring wat geluid.
Dat verklaard misschien wel iets.
Maar het is nu erger dan eerst en de bezel draait ook terwijl de kroon dichtgedraaid zit. Nou ja, na een tikje dan. Dit zou niet mogen. Ik heb het horloge 10 jaar en pas na de service is het zo duidelijk een probleem.
Swatchgroup service center in Brussel? Daar heb ik helaas zelf erg negatieve ervaring mee.
Ach ja, ik ben maandag toch in Den Haag en dan loop ik wel langs van Willigen waar ik hem gekocht heb.
Zij hebben er nog een paar op voorraad en dan kunnen we geluiden vergelijken en laat ik het eventueel wel door hun opsturen. (zelf geen horlogemaker in huis). Misschien dat het servicecentrum het dan ook wat serieuzer neemt.
Ik heb ā¬250,- voor de beurt moeten betalen en toen was het probleem alleen dat de kroon los zat (eruit kon bij het op tijd zetten) en niet meer wou opwinden. Nu rammelt ie als een gek.
Komt goed, maar frustrerend is het wel.
Helaas wel ja.
Horloge in de hand nemen en met duim en wijsvinger wat draaien aan de duikring kroon. Zodat die even vastgezet wordt. Schudden bij je oor. Kroon loslaten en weer luisteren. Zo kwam ik er achter dat het aan de ring lag.
Dan blijft het geluid hetzelfde. Zoals gezegd ga ik maandag langs bij van Willegen. Zal zeker doorgeven dat dat het ook kan zijn. Misschien een pakking vergeten waardoor het losser ligt dan normaal. We gaan het weer zien. Alleen jammer dat dit al vanaf december duurt. Nu voor de 3e keer terug, want zo ga ik hem zeker niet dragen.
Bij van Willegen dus een horloge uit de vitrine ernaast gehouden en inderdaad hetzelfde geluid.
Was mij eerder echt nooit opgevallen moet ik bekennen. Het zal dus wel zo horen. Ik merk nu wel dat het mij behoorlijk irriteert en dat ik eigenlijk nog steeds hoop dat het verholpen kan worden. Maar na 2x bij het servicecentrum geweest te zijn zal dat wel niet.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Best van de plexi afblijven dan. Die versterken dat geluid nog. Ik hou ervanā¦
Het verbaast me, dat het geluid jullie zo opvalt, de LLD heeft L633 uurwerk, wat niet anders is dan het betrouwbare ETA 2824- uurwerk wat gebruikt word in heel erg veel horloges, van ⬠200 - 2000
Ik heb in mijn collectie er ookwel een stuk of 5 met dit uurwerk, nooit een probleem mee
En het geluid van een uurwerk, of de āonbalansā van een rotor (bv VJ7750) hoord er voor mij bij en noem ik 'karakterā
Zoals al eerder gezegd was het mij eerder ook nooit zo opgevallen. Maar sinds ik de BB58 draag (januari dit jaar) viel het me na service van de LLD ineens op. Als ik andere horloges erbij pak hoor ik uiteraard ook wel iets, maar hier lijkt nu meer een soort tik in te zitten.