Service merkloze vintage

Hoi,

Ik heb een hele tijd geleden hier een topic aangemaakt over onderstaand horloge om erachter te komen wat het precies is. Ik heb deze 10 jaar geleden geërfd van mijn opa. Blijkbaar is het een ‘merkloze’ handopwinder ergens uit de jaren 60. Op dit moment staat ie al een jaar of 10 stil en lijkt het me wel handig om hem een servicebeurt te geven. Misschien ga ik hem dan wel ooit dragen, misschien ook niet, maar zoals ie nu is doe ik er niks mee en dat vind ik wel zonde want hij heeft wel emotionele waarde.

De vraag is nu waar ik hiervoor terecht kan? Ik woon/werk in de omgeving Eindhoven/Den Bosch/Nijmegen.

Als er hier iemand is die er als hobby graag naar wil kijken en hem voor een kleine vergoeding wil checken is het natuurlijk ook altijd goed :+1:

Ik heb helaas geen foto van het uurwerk, zou ik van het weekend wel kunnen maken.

Gr Gijs

Wellicht kun je in Waalre terecht bij Bram de Wit?

1 like

Ik heb wat zitten brainstormen maar er is een Duitse wekkerfabrikant
geweest “Koßmann / Koßman / of Kossman” iets in die geest

mogelijk heeft de naam “Brokoss” daarop betrekking ?
ik kom er voorlopig ook niet verder mee

1 like

Koen zit in Tilburg, is ook goed te doen.

1 like

@25tien Bedankt voor de tip! Ik werk in Veldhoven dus dat is zo goed als om de hoek! :+1:

@Carpe_tempus Ik heb ook nog even gezocht maar kan er maar weinig/niks over te vinden. Toch wel apart. Ik verwacht niet dat het iets super speciaals is maar toch wel raar dat er zo weinig over te vinden is.

Mochten er hier op het forum mensen zijn die zich eraan willen wagen/leuk vinden om er naar te kijken dan vind ik dat ook geen enkel probleem. Kosten zijn natuurlijk voor mijn rekening :slight_smile: Zo niet dan zal ik eens contact opnemen met Bram.

1 like

Hoe dan ook… 'k zou em zeker dragen als je em een servicebeurtje gegeven hebt… 'k vind het een mooi klassiek horloge, vooral de kleur en het licht op de wijzerplaat spreken me aan…

de vermelding 17 Rubies, Incabloc, doet mij in elk geval vermoeden dat er nog wel eens een leuk, in de zin van kwalitatief goed uurwerkje in zit… 't kan een ETA zijn… of een FE of FHF… kwam je ook veel tegen in “huismerk” horloges… want dat denk ik dat het is… dat een juwelier gewoon een reeks horloges bestelde, en zijn naam op de wijzerplaat liet drukken…

1 like

Hallo Gijs,

In het midden van de jaren zestig van vorige eeuw is juwelier Den Brok uit Ravenstein met zijn zoon Hans een winkel begonnen in Oss, in de Heuvelgalerie. De juwelierszaak had de naam Brokoss. Ik vermoed dan ook dat het “horlogemerk” Brokoss het handelsmerk van de familie Den Brok is.

Met vriendelijke groet,

Peter.

3 likes

Hoi Peter,

Dit klinkt erg aannemelijk aangezien mijn opa rond die tijd in Oss heeft gewoond/gewerkt! Erg gaaf om nu het verhaal van het horloge compleet te hebben! :smiley: :+1:

Gr Gijs