Mijn Explorer vibreert om de rotor merk ik, da’s nieuw. Nu ik S&C best dichtbij, Eindhoven, maar de offerte afgelopen keer voor een Tagheuer (1300 Euro!!!) maakt mij voorzichtig om daar mijn horloge in service te geven.
Zijn er goede alternatieven met originele Rolex onderdelen?
Eerste Tag - Carrera, nog een mooie met Daytona-dial. Uiteindelijk naar locale horlogemaker, nog niet goedkoop, maar fijner voor de portemonnee.
Idee was dat de TH een nieuwe wijzerplaat en sapphier nodig had. Tja, als je het ding onder een vergrootglas legt… Maar bij mij gaat ie gewoon aan de pols.
Voor Rolex bestaan gewoon standaard prijzen. Dus als je niet naar S&C gaat maar naar bijvoorbeeld Gassan of Rolex Brussel/Keulen, betaal je hetzelfde. Als je op zoek gaat naar een ‘independent watchmaker’ betaal je wellicht minder, maar krijg je vaak geen 24 maanden garantie en weet je natuurlijk nooit helemaal zeker of de onderdelen kloppen. Maar goed, er zijn wel betrouwbare adresjes hoor. Genoeg volgens mij.
Overigens, een waardevolle vintage moet je eigenlijk nooit naar Rolex brengen. Dan krijg je nl. een als nieuw horloge terug en vaak wil je dat niet, want dan ben je de tijdconforme karateristieken (zoals een Radium of Tritium opgelegde wijzerplaat) van het horloge kwijt. Die vervangen ze zonder pardon. Voor Rolex maakt de verkoopwaarde in het vintage circuit helemaal niks uit en dus ook niet ons geneuzel over wel of geen Tritium of dikke lettertjes enzo. Ze leveren je gewoon een perfect werkend en uitziend horloge terug, en vervangen alles wat zij nodig achten. Als nieuw dus…
Zeker Wesselink en Vreeker overwegen. Wat mij betreft een van de beste in Nederland en zeer prettig om mee te communiceren. Ook wat betreft polijsten heel goed, zo goed als factory finish.