Service speedmaster pro

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil graag tips ontvangen omtrent het “servicen” van een speedmaster professional. Mijn glaasje is al een tijdje beschadigd, en wel zo dat dit ook niet meer weg te poetsen valt. Afgelopen vrijdag ben ik eens bij een “Omegadealer” naar binnen gelopen om te vragen wat het vervangen van mijn glaasje zou kosten. Na summier ondezoek beweerde de verkoper dat mijn horloge hoognodig aan een servicebeurt toe is. Ik vond dit niet een geheel onlogische opmerking het horloge is uit '98. Echter zou dit € 400,-- kosten. Hier schrok ik toch wel even van. Zijn er andere mogelijkheden???

Bvd voor jullie tips

Peter

dat je horloge na 9 jaar een onderhouds beurtje nodig heeft is niet verkeerd…en de prijs kan bij omega zeker kloppen…en dan zijn ze bij omega ook …laten we zeggen "niet erg snel "

Hallo,

ik laat al mijn Omga’s servicen door een voormalig chef horlogemaker van Omega, die thuis werkt en bijna alle onderdelen in voorraad heeft. Vertrouwd en zeer deskundig. Ferrie Schweitzer 045 5722193

p.s glaasje vervangen kost niet meer dan 40 Euro.

hans cp

los van de prijs etc …maar een beurt na 8 jaar is zeker niet verkeerd…dus als je klok daar toch is voor en glas…
en hans bedankt voor je adres , ik laat misschien een beurtje bij m’n speedmaster mark 4 doen…

Enkele van de horloges die Ferrie voor mij onder (bekwame) handen heeft genomen. Vooral de Speedmaster 145.012 cal 321 is een juweeltje van precisie:

uiterst links een Seamsster uit 1969 en rechts de bekende Broad Arrow

mooi setje zo (tu)

bedankt voor je tip Hans!!! Ik denk dat ik Ferry maar eens ga bellen.

Peter

En sinds enkele dagen is ook de gereviseerde 861 binnen (links) :slight_smile:

mooi stelletje bij elkaar zo… (tu)