Ik overweeg al een tijdje om of een Grand Seiko of een The Citizen horloge aan te schaffen. M.b.t. de The Citizen vroeg ik mij af waar ik, behalve opsturen naar Japan, in Nederland nog meer terecht kan voor gedegen service en/of onderhoud. Op veel van hun horloge staat ook op de achterkant “service center repair only”.
Dat zou ik er ook op zetten!
In Nederland is Stamm het Citizen Service center dus je hoeft niet helemaal via Japan als zij ook the Citizen doen.
99% van de Chronomasters heeft overigens een Eco-Drive uurwerk en hoef je je dus helemaal niet druk te maken om periodieke service.
GS heb ik geen idee van.
Thanks Rik. Hier kan ik wat mee.
Mocht het bij Stamm niet lukken, dan zit het officiële europese service center van Citizen in Hamburg.
https://www.citizenwatch.eu/nl/service/#1513257717102-28b2ecbb-5547
Zeno, ik zou voor de GS gaan, niet dat Citizen minder is hoor gewoon persoonlijke smaak. Ik koop de meeste horloges nieuw, dus als die ooit een service nodig hebben dan gewoon naar mijn AD. Maar is het niet zo, dat als een AD Citizens of GS verkoopt, je daar ook je horloge heen kan brengen. Ja je moet dan wel natuurlijk de verzendkosten betalen en als er geen garantie meer op zit, de reparatiekosten.
Dus zoals Rik al schreef kan je gewoon naar Stamm voor een Citizen, het is mij alleen niet duidelijk of je een nieuwe of een 2e hands wil kopen? Koop je nieuw dan hoef je de komende jaren niet te laten servicen.