Service Tissot met gouden bezel uit 1938

Prachtig verslag Wilko, bijzonder horloge. Wat heb jij een hoop progressie laten zien over de jaren, nu zelfs met schellak in de weer. Lijkt op de foto’s makkelijker dan het is. Kudos!

1 like

Dank je :+1:

Die schellak is inderdaad best wel wat gepruts. Je moet het niet te heet maken want dan gaat het koken of verbranden, als het zacht is kleeft het als de neten dus even iets erbij smeren is nogal lastig. Meestal gooi ik er maar kleine brokjes op en laat die dan smelten :innocent:

1 like

Knap gedaan en een resultaat om trots op te zijn.

1 like

:pray::pray::blush:

Top Wilco! Bedankt voor het delen.

Hierdoor ben ik zo blij dat ik lid ben van dit forum :grin:

2 likes

Mooi gedaan Wilko :+1:

1 like

En opeens vind ik een rechthoekig horloge wel mooi (oprecht tot op heden kon het mij niet bekoren) die band aanzet is idd speciaal !

Wat een mooie uitgebreide beschrijving van de restauratie!
Love it!

2 likes

Dank allemaal, leuk om te horen dat het gewaardeerd wordt :blush:

2 likes

Ik heb nog wel een paar Tissotjes liggen die zich uitstekend lenen voor een dergelijk service verslag. Als jullie het willen kan ik ze wel naar Wilko brengen dan hebben we weer veel mooie verslagjes in 2022……. Goed plan lijkt me :yum:

2 likes

Volgens mij heb ik er zelf ook nog wel een aantal liggen :grimacing::grin::rofl:

2 likes

Mooi resultaat!

Is dit ook het type band wat er origineel op zat? Van Gruen weet ik dat ze ook cordette/koord op dit soort horloges hadden zitten.
Voorbeeld:
afbeelding

3 likes

Dank je :+1:

Ben er wel vrij zeker van dat dit er origineel op gezeten heeft. Een van de originele bandpennen zat er nog in. Heb ook foto’s van een ander exemplaar, en daar zit zo’n zelfde band en bandpennen op.

Die cordette bandjes zaten volgens mij alleen op dameshorloges, niet op herenhorloges :thinking:

1 like

De advertentie is van ca 1935. Geen idee hoe die herenbandjes van Gruen werden genoemd. Maar het was van gevlochten leer. Bij de dames was het silk cord.

1 like

@wbcoupe
Ik had deze post van jou aanvankelijk gemist, maar kwam er dank zij ‘Vintage & Vierkant’ toch terecht.
Wat een geweldig knappe klus, Wilko. Vol bewondering het verhaal; gelezen en de foto’s bekeken.
Zo’n anker palet vervangen is een vaardigheid die zelfs veel horlogemakers niet zullen beheersen. Chapeau! :+1: :ok_hand: :+1:

2 likes

Sorry, ik had de advertentie niet goed gelezen, dacht dat dit dameshorloges waren :blush:

2 likes

Dank je, af en toe moet je gewoon een probleem aanpakken dat je nog niet gedaan hebt. Het gaat licht een keer mis, maar al doende leert men :blush:

3 likes