Nog niet zo lang geleden heb ik via dit forum een Oris Aquis small seconds 46 mm. gekocht. Daar bleek een probleempje mee te zijn. Er bleek via het automatisch opwindmechanisme geen gangreserve te worden opgebouwd. Na overleg met verkoper (die zich zeer constructief/behulpzaam opstelde) besloten het horloge bij Nieuwendaal te Budel-Dorpsplein aan te bieden ter reparatie. Nieuwendaal is het officiële Oris Service Center voor Nederland.
Ik vroeg eens voorzichtig of er nog iets van coulance mogelijk was. Ik had dan wel geen aankoopbewijs en servicepas, maar het horloge was pas vanaf begin 2016 op de markt in deze uitvoering dus was er een grote kans dat het horloge nog binnen de garantietermijn van twee jaar zou vallen. Voor de goede orde: ik rekende nergens op.
Het volgende gebeurde:
Er werd direct met Oris overlegd. Het horloge bleek in jan. 2016 te zijn geleverd (niet in NL). Oris bood aan om het horloge volledig onder garantie te herstellen en men zou een nieuwe servicepas leveren (voor dat laatste moest ik een bescheiden bijdrage betalen).
Vandaag het horloge opgehaald bij Nieuwendaal. Reparatie onder garantie betekende in dit geval een full service! Volledig gedemonteerd, gereinigd en geölied. Band ultrasoon gereinigd. Horloge weer als nieuw!
Ik ben onder de indruk
Oris was al één van de favoriete merken, maar is dat nu helemaal. Kreeg ook nog een demonstratie van de favoriete Oris van de horlogemaker (Dhr. Nieuwendaal). Wat een fantastisch ding. Echt mooi.
Manufactuur uurwerk. Handwinder met 10 dagen gangreserve. Weeknummers (handig voor de zakelijke gebruiker) Vooral schitterend om te zien.
Dat kun je wel stellen inderdaad. Ik had een mailtje gestuurd omdat registreren van het horloge niet lukt. Binnen een kwartier reactie van iemand van Oris.
Mooi om te horen, over het opbouwen van de gangreserve bij mijn Aquis heb ik ook mijn twijfels. Gezien ik hem niet wil missen en hij nog een flinke tijd in de garantie zit wacht ik nog even af. Was je hem lang kwijt?
Mooie recensie. Het opbouwen van het gangreserve kan wel iets zijn waar meer Sellita uurwerken last van kunnen hebben maar is relatief eenvoudig te verhelpen. Dat ze hem op kosten van Oris ook nog even onder garantie een volledige servicebeurt geven is helemaal top.
Heb zelf ook goede ervaring met Oris service afdeling in Zwitserland, als ook goede ervaring bij Nieuwendaal maar ook bij de reguliere AD.
Perfect geregeld van Nieuwendaal. Qua service adres alleen maar lof, als ik ze daar moet geloven krijgen ze het onderhoud van t merendeel van de AD’s in t land. Waar ik wel mindere ervaringen mee heb is onderdelen. Heb de indruk dat ze dat wat moeite kost om uit te zoeken.
Maar over het algemeen een perfecte indruk van deze firma
Ik heb er bewust voor gekozen om dit topic in algemene horlogepraat te plaatsen omdat het over een merk gaat en niet over een verkoper of horlogemaker. Ik vind het dus niet OK als iemand dit topic zo maar verplaatst naar “ervaring met verkopers”. Zeker als er verder ook niets over wordt vermeldt.