Service-verslag vintage Titan Supercompressor duiker, AS1700/01

Oefff, mooi Marc :slight_smile:

1 like

Is Titan niet gewoon een plaknaam voor de Spaanse markt geweest?

4 likes

Hmm, in Mikrolisk komt Titan een paar keer in beeld, o.a. bij Solvil et Titus Neuchatel (waardoor ik aan Paul Ditisheim refereer) én Cocidi Barcelona.

3 likes

Die zag ik in de vintage duikersdraad al voorbijkomen! Mooi!

Net nog iets in de plus gezet, en de kastplaatjes nog vervangen door dikkere. Bij het verstellen van de kroonpositie zag ik dat het uurwerk een fractie heen en weer bewoog… …nu niet meer. Je zit bij vintage vaak met problemen opgescheept waarvan de vorige horlogemaker dacht “na mij de zondvloed”…

3 likes

Ontzettend leuke en leerzame post. Dank Peter!

1 like

Wat een geweldig verslag weer.:thumbsup:

1 like

Nog even een aanvulling op de sc en c kasten, erg interessant met mooi fotomateriaal:

http://scubawatch.org/EPSA_SC_FAQ.html

1 like

Mooi verslag Peter, bedankt voor het delen!

Voor het verlengen van de stift zou ik proberen te solderen, achterwege laten en deze bestellen: https://www.ebay.nl/itm/AS-winding-stem-1506-Extra-Long-1538-1580-1641-1680-1700-1701-1702-1703-1709/202105958966?hash=item2f0e743236:g:waEAAOSw1QpaAXKg

1 like

Thanks! Maar ik heb er al aan zitten klooien - heeft veel tijd gekost, maar het werkte uiteindelijk wel. :slight_smile: Met soldeer bedoel ik, een fractie koude soldeer afsnijden en in de kroon plaatsen. Zorgt voor een mooi samen-persbare extra afstand vam de kroon tot de kast. Die fractie was net genoeg.

Zag meteen dat de rotor net even de spacer-ring raakte op 1 punt. Effe die spacer bijgebogen, en de rotor loopt weer perfect soepel rond. Maar ik houd 'm nog eventjes ter observatie hier, liever dat dan dat ik 'm na een week terugkrijg…

2 likes

Mooi verslag Peter.

Zal het na een tijdje opslaan in de archieven.

2 likes

Ter afsluiting van het geheel: hierbij het horloge met een bijpassend 19mm tropic bandje. Geen nos of origineel, die zijn met 150-250 € voor mij teveel aan de prijs.

Thanks to @PeterLC voor de moeite en kunde. :hugs:

10 likes

WoW erg mooi mijn complimenten :muscle:t2::ok_hand:t2:

1 like

Graag gedaan - jij ook bedankt! :wink: Was voor mij weer een mooie ervaring er bij. :+1:

Super verslag. Leuk om te lezen en iets bij te leren Peter :ok_hand::+1:

1 like

Een hele mooie compressor. Bedankt voor het fijne verslag :+1:

1 like

Mooi verslag :+1: en proficiat !