Servicebeurt gouden Tissot

Ha iedereen,

Mijn opa heeft na 30 jaar dienstverband een gouden Tissot gekregen van Philips.

Nu zit er helaas een linksboven een barst in het glas en loopt het horloge per dag een kwartier achter.

Nu willen wij het graag laten repareren, nu is er binnen de familie of deze naar een horlogemaker moet, juwelier of Tissot zelf.

Hebben jullie hier wellicht ideeën over?

Alvast een prettige jaarwisseling!


5 likes

Juwelier stuurt het in het gunstigste geval door naar horlogemaker en rekent een meerprijs… en in het slechtste geval beunt ie er zelf op los en maakt ie t kapot.

Ik zou een onafhankelijke horlogemaker zoeken.
Hier de lijst met oo HF bekende horlogemakers.

Uit m’n hoofd servicet tissot zelf ook en best betaalbaar. Zoek dat even voor je op.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/serviceprices

4 likes

Ha Ruud,

Bedankt voor je reactie!

Nee, ze doen geen vintage meer. Ik heb mijn Tissot uit 1972 bij Wesselink en Vreeker laten restaureren, aanrader! Zitten in Alkmaar, je krijgt vooraf een prijsopgave, besluit je het niet te laten repareren dan rekenen ze €10.

Voor het resultaat zie mijn topic Tissot Seastar Seven 1975

2 likes

Dat dus, mijn Tissot T60 quartz uit 2004 werd al bijna gesloopt tijdens het wisselen van de batterij door de lokale juwelier (die gewoon officieel dealer is van Oris, Seiko etc.)

Bedankt voor de tip!

1 like

Leuke Tissot, moeite waard om te laten repareren. Pre Swatch Tissot kaliber automaat. Zuinig op zijn, zo’n erfstuk.

Eens

Zelf geen ervaring mee maar staan op de lijst en hebben goeie reviews.

Daar is iedereen in de familie het over eens. Het verhaal erachter is ook mooi.

Mijn opa heeft heel zijn leven lang bij Philips gewerkt. Destijds werd zulke loyaliteit rijkelijk beloond. Is tegenwoordig niet altijd meer het geval. Ook niet dat men heel zijn leven bij 1 werkgever blijft werken

2 likes

Ja mijn Tissot is ook zo’n cadeau (Unilever).

Ik werk al ruim 36 jaar voor dezelfde werkgever. :see_no_evil::grin:

1 like

Ik zou naar Ronald Prins in Cothen gaan. Kom ik al jaren en is altijd top goed! Succes!:+1:

2 likes

Oh ja: ook een goed passend bandje doet het horloge meer recht.

2 likes

Is inderdaad een goede!

1 like

Meet dan wel de lug breedte nauwkeurig op. Mijn Tissot bleek 17,7mm en sloopte 18mm bandjes door de vrij scherpe lugs. Heb er nu 17mm op zitten.

2 likes

Je kan ook Ko vragen de volgende keer, die kan ze op maat maken. Wellicht ook 17,5 of 17,7.

3 likes

Hé wat grappig, die van mijn opa komt ook van Unilever (Hartog Oss)!

1 like

Goede tip! Ik heb nu een 17mm echte kroko voor een scherpe prijs overgenomen van een HF lid.

Ja die gaven mooie cadeaus vroeger, net als andere multinationals.

1 like

Ik heb er ook een. Van mijn vader, ook Philips.

7 likes

Erg mooi!