Het onderstaande klokje heeft 30 jaar in een kluis gelegen en is daarna sporadisch gedragen door een jongeman. Vervolgens heb ik het gekocht en naar mijn norm (vintage dus ik doe pas flauw na + of - 30 per dag) loopt het prima.
Helemaal perfect zou een amplitude van tegen de 300 zijn. Dus de vraag; zou jij het laten servicen of blijf je er mee lopen tot het kapot gaat of minder goed gaat lopen?
Nog even ter aanvulling, ik heb onlangs een paar mooie Enicar Sherpa’s op de kop getikt. Een had al dertig op de plank gelegen, ik kreeg ze van de horlogemaker niet eens mee. Eerst een servicebeurtje, dan pas dragen kreeg ik te horen.
Maar zoek wel een goede horlogemaker uit, niet zomaar een willekeurige op de hoek. Ik moet er niet aan denken dat je je horloge beschadigd terugkrijgt bijvoorbeeld.
Grappig, ik dacht er ook aan om te laten servicen. In gedikte olie en de klassieke slechte pakking (jaren 70 & 80) waren argumenten voor mij.
Maar Fer (vintagehorloges.nl) gaf aan dat hij het graag voor me wilde doen (vanuit zijn omzet / winst oogpunt) maar dat het advies was om niet te servicen. Zijn beleid is dat het preventief servicen van deze Eta’s absoluut niet nodig is.
Het horloge loopt verder prima, de datum verspringt met een frisse klik en er lijkt geen tritium los te zitten.
het kan geen kwaad en als je nu het geld kan missen zou ik het zeker doen.
Als er straks schade of slijtage optreed door ingedikte olie van 30 jaar stil liggen vergeef je je zelf ook niet.
het kan geen kwaad en als je nu het geld kan
missen zou ik het zeker doen.
Als er straks schade of slijtage optreed door
ingedikte olie van 30 jaar stil liggen vergeef je
je zelf ook niet.
Alles van dit uurwerk is te krijgen. In het aller aller aller ergste geval bestel je een compleet nieuwe 2784, zet je de rotor om en ben je weer geholpen
Luister naar de meester ( Ferrie )
En in geval van twijfel weet ik nog wel een adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie terugB)-
En in geval van twijfel weet ik nog wel een
adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en
gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie
terugB)-
Hopelijk vervangen ze de inlay meteen voor superluminova?
En in geval van twijfel weet ik nog wel een
adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en
gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie
terugB)-
Hopelijk vervangen ze de inlay meteen voor
superluminova?
Gr. Roel
Ik zeg geen geld meer aan aan dit ouwe ding uitgeven en gewoon voor weining aan mij verkopen ik hou wel van “mooie ouwe rommel”
Mocht je hem niet voor weinig willen verkopen dan maar luisteren naar de meester (Ferrie) :}
ik wens je veel wijsheid met je beslissing en veel (draag) plezier met dit mooie exemplaar.