Servicebeurt... of niet?

Hallo,

Even voor de discussie;

Het onderstaande klokje heeft 30 jaar in een kluis gelegen en is daarna sporadisch gedragen door een jongeman. Vervolgens heb ik het gekocht en naar mijn norm (vintage dus ik doe pas flauw na + of - 30 per dag) loopt het prima.

Dit zijn de waardes van vandaag:

Helemaal perfect zou een amplitude van tegen de 300 zijn. Dus de vraag; zou jij het laten servicen of blijf je er mee lopen tot het kapot gaat of minder goed gaat lopen?

Ik lees het graag!

Gr. Roel

Servicen (tu)

Doet niets af aan de (prachtige) buitenkant maar zorgt er wel voor dat hij van binnen gezond is en blijft.

XXoF Schreef:

Servicen (tu)

Doet niets af aan de (prachtige) buitenkant maar
zorgt er wel voor dat hij van binnen gezond is en
blijft.

+1
Lekker een service zonder het uiterlijk aan te tasten…

+1

Tuurlijk een servicebeurt eraan wagen.
Net als bij auto’s, prefentief onderhoud en zeker als je het onderhoudshistorie niet kent :~

Ik wou dat ik met dit dilemma zat…:wink:
Succes…

Grt. René

Zoals ik het begrijp kan er aan het horloge niet veel “sleet” zijn?

Moest ik dit horloge bezitten en het niet dagelijks dragen, dan zou ik een service nog even uitstellen…

Uiteraard niets laten veranderen aan het uiterlijk, maar dat ben je wellicht niet van plan. :smiley:

Servicebeurtje. D’r moet toch ergens een beetje ingedikte olie zitten.

Zo’n mooie klok gun je toch een service? Een gezonde geest in een gezond lichaam zeg ik altijd maar:D

Nog even ter aanvulling, ik heb onlangs een paar mooie Enicar Sherpa’s op de kop getikt. Een had al dertig op de plank gelegen, ik kreeg ze van de horlogemaker niet eens mee. Eerst een servicebeurtje, dan pas dragen kreeg ik te horen.

Maar zoek wel een goede horlogemaker uit, niet zomaar een willekeurige op de hoek. Ik moet er niet aan denken dat je je horloge beschadigd terugkrijgt bijvoorbeeld.

Grappig, ik dacht er ook aan om te laten servicen. In gedikte olie en de klassieke slechte pakking (jaren 70 & 80) waren argumenten voor mij.

Maar Fer (vintagehorloges.nl) gaf aan dat hij het graag voor me wilde doen (vanuit zijn omzet / winst oogpunt) maar dat het advies was om niet te servicen. Zijn beleid is dat het preventief servicen van deze Eta’s absoluut niet nodig is.

Het horloge loopt verder prima, de datum verspringt met een frisse klik en er lijkt geen tritium los te zitten.

Wat is wijsheid…

gr. Roel

het kan geen kwaad en als je nu het geld kan missen zou ik het zeker doen.
Als er straks schade of slijtage optreed door ingedikte olie van 30 jaar stil liggen vergeef je je zelf ook niet.

Max Kool Schreef:

Servicebeurtje. D’r moet toch ergens een beetje
ingedikte olie zitten.

+1 Even winterklaar maken door een verse duppel olie op de juiste punten aan te brengen en misschien wat afregelen.

Het uiterlijk natuurlijk ongeroerd laten.

tijmen2 Schreef:

het kan geen kwaad en als je nu het geld kan
missen zou ik het zeker doen.
Als er straks schade of slijtage optreed door
ingedikte olie van 30 jaar stil liggen vergeef je
je zelf ook niet.

Alles van dit uurwerk is te krijgen. In het aller aller aller ergste geval bestel je een compleet nieuwe 2784, zet je de rotor om en ben je weer geholpen :wink:

Gr. Roel

Roel,.

Luister naar de meester ( Ferrie )
En in geval van twijfel weet ik nog wel een adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie terugB)-

Aad A Schreef:

Roel,.

En in geval van twijfel weet ik nog wel een
adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en
gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie
terugB)-

Hopelijk vervangen ze de inlay meteen voor superluminova?

:smiley:

Gr. Roel

Ik zeg frisse wijzerplaat erop :smiley:

VintagOpa

volg advies van Ferrie maar op…
die weet waar hij het over heeft.

Hoi Roel
Gewoon laten service’n bij rolex dan heb je een hele nieuwe mooie tudor snowflake :wink:

Krabong Schreef:

Aad A Schreef:

Roel,.

En in geval van twijfel weet ik nog wel een
adressie.
Wordt effe netjes gepolijst,nieuwe glaassie en
gelijk een mooi aftermarket dialtje er in.
Zal je zien krijg ie weer een heel tof klokkie
terugB)-

Hopelijk vervangen ze de inlay meteen voor
superluminova?

:smiley:

Gr. Roel

Ik zeg geen geld meer aan aan dit ouwe ding uitgeven en gewoon voor weining aan mij verkopen ik hou wel van “mooie ouwe rommel”:smiley:
Mocht je hem niet voor weinig willen verkopen dan maar luisteren naar de meester (Ferrie) :}
ik wens je veel wijsheid met je beslissing en veel (draag) plezier met dit mooie exemplaar.

Aviator

Ferrie knows best (tu)

Ik zou 'm wel laten reguleren.