Stel nu dat die dealer het horloge niet zelf kan servicen maar moet uitbesteden dan komt er in de regel nog 21% aan BTW bij. Ik zag zulke constructies altijd bij de servicecontracten op mijn werk als deze aan een derde partij werden uitbesteed.
Je kan natuurlijk en zeker voor dit geld vragen om een gespecificeerde nota.
Tja…dat kost het via de dealer. Hij zal het horloge waarschijnljik naar Omega of een Omega servicepunt sturen. W&v is ook Omega servicepunt, en ik ben vrij zeker dat je daar minder kwijt zou zijn.
Een dealer zal zelf die service bijna nooit uitvoeren maar terugvallen op de serviceafdeling van het betreffende merk. Een onafhankelijk horlogemaker zal mits hij aan de onderdelen kan komen vaak goedkoper zijn.
Stel nu dat die dealer het horloge niet zelf kan
servicen maar moet uitbesteden dan komt er in de
regel nog 21% aan BTW bij. Ik zag zulke
constructies altijd bij de servicecontracten op
mijn werk als deze aan een derde partij werden
uitbesteed.
Nee, de door de andere partij in rekening gebrachte BTW kan de dealer verrekenen met de Belastingdienst.
Uiteraard zal de dealer zelf BTW in rekening brengen over de service. Maar, als het goed is, is de genoemde prijs inclusief BTW.
Dit is voor een Omega co-axial met chronograaf een redelijk normaal bedrag. Helaas spreek ik uit eigen ervaring dat de kwaliteit van de Omega-service beurten kwalitatief niet zo best zijn…
Mijn Omega DeVille met 3313 bracht ik weg en toen ik hem na zes weken (!) weet kon afhalen en 500 euro moest aftikken:
was de rotor beschadigd, zichtbaar door het glas aan de achterzijde
had ik bij het op tijd zetten van het horloge de kroon in mijn handen. Was men vergeten vast te zetten. Er is dus gewoon geen kwaliteitscontrole geweest, dan had dit direct opgevallen.
de kast en band waren niet opnieuw opgemaakt
Hij is toen opnieuw zes weken weg geweest en kwam toen wel goed terug…
Het is dus het normale bedrag voor mijn type Seamaster. Het is idd een chrono en die zijn duurder qua onderhoud. De term chronometre slaat volgens mij op de nauwkeurigheid van het kaliber, toch?
Maar goed, ik heb het horloge eerst via het niet-officiele circuit laten servicen. Dat was geen succes, wel gerenommeerd adres en overigens heel netjes afgehandeld.
Hopelijk is het straks allemaal weer helemaal top en kan ik er weer een jaar of 10 tegen aan.
Het is dus het normale bedrag voor mijn type
Seamaster. Het is idd een chrono en die zijn
duurder qua onderhoud. De term chronometre slaat
volgens mij op de nauwkeurigheid van het kaliber,
toch?
met chrono neem ik aan dat je chronograph/stopwatch bedoelt?
dan slaat chronometer idd op een klokje dat de zwitserse cosc instituut testen succesvol is doorgekomen.
Maar goed, ik heb het horloge eerst via het
niet-officiele circuit laten servicen. Dat was
geen succes, wel gerenommeerd adres en overigens
heel netjes afgehandeld.
Hopelijk is het straks allemaal weer helemaal top
en kan ik er weer een jaar of 10 tegen aan.
Zelfde verhaal als met je auto , de merkdealer is duurder maar heeft onderdelen in huis en kent elk model en type .
Prijs is erg hoog voor een beurtje, wordt er dan niets vervangen? ik heb mijn Baume een keer opgestuurd en daar werd wijzerplaat en nog wat klein gerei vervangen voor €550, even vragen of ze vervangen onderdelen mee willen sturen.
Zelfde verhaal als met je auto , de merkdealer is
duurder maar heeft onderdelen in huis en kent elk
model en type .
Prijs is erg hoog voor een beurtje, wordt er dan
niets vervangen? ik heb mijn Baume een keer
opgestuurd en daar werd wijzerplaat en nog wat
klein gerei vervangen voor €550, even vragen of ze
vervangen onderdelen mee willen sturen.
Voor merken zoals Omega is het geen vreemd bedrag. Voor een simpele beurt voor een Rolex DJ ben je ook zo´n €450 kwijt.