Servicebeurt Seiko chronograph

Zijn er specifieke horlogemakers die een servicebeurt voor een Seiko 6138 0011 (ufo) doen/kunnen of kan ik dit bij een horlogemaker ‘om de hoek’ ook laten doen?
Aan gezien Richard( die geen chrono’s van Seiko meer doet) degene was die hiervoor veelal voor gevraagd werd.
Lees hier op het forum de feedback over diverse horlogemakers, maar de meeste zijn nogal uit de buurt.
Wesselink en freeke(Alkmaar) ligt nog redelijk in de buurt,zoek eigenlijk iets rond Amsterdam, iemand tips?

gr Ron

Hallo Ron,

helaas niet in de buurt van A’dam…maar ik heb mijn panda gewoon naar de seiko dealer ter plekke gebracht…die had zelfs plezier weer eens een echte oude seiko chrono te zien en een beurt te kunnen geven…kosten tussen 120 en 150 euro…

Ik woon in Beek lb…

Van het resultaat zsm foto’s…

Groet en sterkte met zoeken!

Justin

Een klant van mij heeft hem via een juwelier waar Seiko verkocht werd laten servicen door Seiko.

Volgens mij kan je best even informeren via www.seiko.nl, Seiko heeft zo’n 12 horlogemakers voor zich werken.

Bedankt,
zal eens bij Zonjee hier informeren en diverse Seiko dealers.

Iemand bekend of ervaring met dit adres?

http://www.horlogemaker.nl/

gr Ron

Zit even in twijfel,
full service bij horlogemaker via Zonjee: €159 (incl afregelen en 1 jaar garantie)mits niets vervangen moet worden.

€ 125 bij deze:http://www.tophorloges.eu/service/, maar volgens hem zal e.a vervangen moeten worden en kom ik ook rond de € 150

Nog één in Hoorn benadert maar sinds donderdag j.l niet gereageerd.

Wat is wijsheid:

De Ufo verkopen (€100 moet ik er toch voor kunnen vangen?) en voor € 200 zoeken naar eén die loopt?

De Ufo full servicen: € 150 + de aanschf kom ik op €280 totaal.

Is een Ufo dit waard?

gr Ron

Ik denk dat een ufo 280 euro waard is, als ie origineel is en een goede servicebeurt uitgevoerd…dan heb je een goede ufo en die is het waard.
Wil je er dan vanaf, kan het op dit moment even duren aangezien de verkoop een beetje lijkt te stagneren, tenzij je hem bijna weggeeft.

Wanneer je hem wegdoet en op zoek gaat naar een andere 6138 blijf je met hetzelfde risico zitten, tenslotte zijn de meesten al een jaartje of 30 oud.

Het zijn goede maar lastige uurwerken, de problemen die ontstaan zijn meestal een gebrek aan onderhoud of onkunde.

Als je uitgaat van een volledige service voor 150 euro inclusief btw…als je dat exclusief maakt… ga je nog wat zitten tellen voor een aantal uren…vind ik het nog niet zo gek bedrag.
De meeste horlogemakers vervangen standaard een aantal onderdelen zoals alle pakkingen en de hoofdveer, vaak ook de kronen en de pushers, indien nog voorhanden.

Pushers van de Ufo zijn er helaas niet meer! Die hebben van die mooie lijntjes.

Hoi Rob,

Volgens mij zijn de pushers nog verkrijbaar bij Paulynns Collections.

http://stores.ebay.nl/Paulynns-Collections__W0QQ_sidZ519518591?_nkw=0011&submit=Zoeken

gr.
peebee

Cosmetisch hoeft er niets gedaan te worden,puschers zijn origineel.
Als ik een andere koop zit ik idd weer met de service geschiedenis.
Denk dat het merendeel weinig tot geen service hebben gehad,ondanks wat er soms op de ‘bay’ vermeld wordt.
In principe zou ik voor rond de € 150 klaar zijn, maar als hij eenmaal ter service is gebracht en blijkt dat er nog één en ander vervangen moet worden kan ik er m.i niet meer van afzien denk ik.
Dan wordt het een stuk duurder,en dat vindt ik dan wel weer zonde van het geld.
Alleen een beetje laten smeren door een 'klokkemaker om de hoek’lijkt mij ook geen optie.
Ik informeer nog wel even rond, heb geen haast.

btw, heb geen spijt van de ruil of zo,die gok heb ik zelf genomen.

gr ron

Misschien helpt dit.
Heb deze 6138-3000 een tijd geleden gekocht op de Rikketik.

Nog dezelfde avond is het horloge gevallen,pushpins van een verkeerde maat.

Glas kapot en de wijzerplaat een stuk af.
Is door een forumlid weer in mooie staat teruggebracht.
Is een originele wijzerplaat gevonden in Australie en de montage van het nieuwe glas heeft ook nogal wat moeite gekost heb ik begrepen.
Maar dit is het resultaat en ik ben nog steeds supertevreden.

Deze Seiko is door deze gebeurtenis een van de duurste uit de verzameling van 6138 ers geworden maar heb er geen spijt van want een goedlopende chrono van deze serie is ook na sevicebeurt en of reparatie nog steeds niet te duur denk ik.

DANK (het zijn wel after market, maar zien er prima ui!

Meteen een paar gekocht, ik heb 5 Ufo’s, die komen dus wel op :wink:

Aad A Schreef:

Misschien helpt dit.
Heb deze 6138-3000 een tijd geleden gekocht op de
Rikketik.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OWIKW37-D.jpg
Nog dezelfde avond is het horloge
gevallen,pushpins van een verkeerde maat.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WZVGJB3-D.jpg
Glas kapot en de wijzerplaat een stuk af.
Is door een forumlid weer in mooie staat
teruggebracht.
Is een originele wijzerplaat gevonden in Australie
en de montage van het nieuwe glas heeft ook nogal
wat moeite gekost heb ik begrepen.
Maar dit is het resultaat en ik ben nog steeds
supertevreden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SA3F3R3I-D.jpg
Deze Seiko is door deze gebeurtenis een van de
duurste uit de verzameling van 6138 ers geworden
maar heb er geen spijt van want een goedlopende
chrono van deze serie is ook na sevicebeurt en of
reparatie nog steeds niet te duur denk ik.

Eens.
Een goed geservicede 6138 is zo ongeveer de beste chrono voor het geld die je kunt krijgen.

Ik heb er diverse en draag ze met regelmaat.

ik heb er ook 4 , geen sec spijt en geen van allen was geservicd volgens mij, ze hebben gewoon een goed en betrouwbaar uurwerk, de kosten van een fullservice verdien je nooit terug lijkt mij.
als je het doet, moet je hem gewoon houden, ooit zullen ze echt veel waard worden, nu nog niet.

Hier ben ik het mee eens. Het zijn mooie column-wheel uurwerken in leuke designs. Ik ken veel mensen die ze gaan verzamelen, en het kan bijna niet anders of ze worden duurder.

Ik heb mijn SEIKO 6306-7001 voor een complete service onlangs naar Pikotech gestuurd www.pikotech.nl

Ik heb 'm nog niet terug, maar gezien alle goede recensies heb ik er volledig vertrouwen in.

Wellicht ook een goed adres voor jouw UFO.