Servicebeurt Seiko

Kunnen jullie me iemand aanbevelen die mijn horloge weer “als nieuw” maakt ??

@Aad57

2 likes

Gisteren Seiko Sportura naar Roemer gebracht, sturen klok door naar Seiko Nederland voor revisie. Geschatte kostenopgave € 250,–

Wat doen ze voor dat bedrag, alles helemaal vernieuwen mag ik hopen?!

Ze gaven aan dat “alle” onderdelen die aan vervanging toe zijn idd vernieuwd worden. Indien noodzakelijk zelfs een nieuw uurwerk… ik hou mijn hart vast hahaha…tis wel een geweldige klok als hij weer perfect is denk ik.

1 like

Zijn super gave dingen, zeker deze uitvoering. En ach, horloges hebben nu eenmaal onderhoud nodig. :wink:

SNL017P1 is het typenumer

1 like

Iemand hier die een indicatie kan geven wat mijn Seiko waard is, na de “fabrieks” onderhoudsbeurt?

Wat de gek ervoor wil geven.

Nou…vandaag bericht van Roemer: horloge is binnen, kom maar halen.

Ik positief naar Roosendaal. Aldaar gevraagd: wat hebben ze eigenlijk gedaan/ vervangen bij complete servicebeurt. Probeerden in Seiko reparatiemodule oid te komen, geen succes.
Ik ondertussen even chrono geactiveerd. Reset. Begi stand niet synchroon met 00:00 stand. Volgens eigenaar Roemer was het a: Seiko heeft wel meer moeite met kalibreren. b. Ik moet wel rekening houden met het feit dat t n klok is uit 2004, oudere auto’s worden ook geen 100% meer na onderhoud.
…beetje rare redenering vind ik maar goed. Na aandringen zegt Roemer toe dat hij hun horlogemaker zal vragen e.e.a. te kalibreren.
Laat natuurlijk onverlet/ onduidelijk wat er nu gebeurd/ vervangen is…
Wordt vervolgd

1 like

Ding moet/moest gewoon naar Schiedam, Seiko Europe. Is-ie daar wel echt geweest…?

1 like

Geen idee Peter, ga nu twijfelen aan beide partijen. (Zowel Roemer alsmede Seiko Nederland)
Ik zie het ongeveer zoiets als: grote beurt bij een auto krijg je toch ook een factuur met alle onderdelen etc etc … toch niet alleen als enige factuurregel: " grote beurt "
Ik wil hier wel eens het fijne van weten. Vind € 275 iets teveel om zomaar: " bedankt voor de service en tot de volgende keer " te zeggen

Seiko opsturen Service

Status: opgestuurd importeur

Aangenomen: [20-10-2023 12:15](calendar:T7:20-10-2023 12:15)

U krijgt een bericht als uw opdracht gereed is.
Werknemer: Boy

Omschrijving # Prijs
In orde maken uurwerk Seiko 1 €275.00
Labor €0.00
Parts €227.27
Tax €47.73
Total €275.00

Tis gelukkig opgelost.
Een super vriendelijke mail vanuit Seiko, met een sneer richting Roemer.
Klasse vanuit Schiedam.

1 like