Ben sinds een week trotse eigenaar van een BB, vroeg mij af wanneer deze eventueel onderhoud/service nodig heeft, na … jaar of op basis dat hij achter of voor gaat lopen?
Bedankt alvast!
Ben sinds een week trotse eigenaar van een BB, vroeg mij af wanneer deze eventueel onderhoud/service nodig heeft, na … jaar of op basis dat hij achter of voor gaat lopen?
Bedankt alvast!
Volgens fabrieksopgave iedere 3-5 jaar.
Als hij zonder problemen loopt zou ik het iedere 7 jaar doen
5 á 7 jaar is meestal wel gezond.
Fabriek zal zeggen 3/5 jaar. Dat is misschien ook wel het beste.
Maar in de praktijk kan het best ergens tussen de 5/7 jaar, mits je geen probleempjes gaat ervaren.
Overigens, wat een gave BB zeg
Als ze de kleiner BB58 ook in TT gaan maken moet ik serieus overwegen mijn spaarpot te gaan stukslaan
De opgave van de fabrikant is vaak wel gericht op omzet maar ik zou er niet al te veel van afwijken. Het hangt denk ik ook een beetje af hoe en hoe vaak je het horloge draagt. Als je hem dagelijks draagt en bijvoorbeeld veel fietst o.i.d. zou ik wel max 5 jaar aanhouden.
Anders lijkt me 5 tot 7 jaar ook prima.
Yes please.
Liefst nog zonder rivet btw
Helemaal eens, de vuistregel die ik hanteer is ook 7 jaar tenzij eerder problemen. Wees bedacht dat iedereen zijn eigen commerciele belang heeft. Een horloge frequentere service geven doet een uurwerk op de lange termijn meestal geen goed.
Mooie Tudor, geniet ervan!
Dank je
Bedankt, ook heel content mee! Had hiervoor een Tudor Grantour Date, ook gaaf, maar iets anoniemer.
Hier ook stiekem hoop op een TT 58 versie (of met blauwe dial en bezel)